دانستنیها

 

 لرزش ناگهانی پوسته‌های جامد زمین، زلزله یا زمین لرزه نامیده می‌شود. دلیل اصلی وقوع زلزله را می‌توان افزایش فشار بیش از حد داخل سنگها و طبقات درونی زمین دانست.

به نسبت اندازه انرژی تخلیه شده ، در بخشهای روی زمین و هر آنچه که بر آن بنا شده باشد ، ویرانی روی خواهد داد . از این رو ، در نقاطی که قبلا پوسته زمین دچار شکستگی شده است (گسل های قدیمی ) ، این امکان وجود دارد که پوسته زمین یک دست نیست و از تعدادی صفحات به هم پیوسته تشکیل شده است. در محل اتصال این قطعات نیز معمولا

لرزش هایی به وقوع می پیوندد. به طوری که امروزه توانسته اند ،کمربندهای زلزله خیز جهان را در مقیاس قاره ای مشخص کنند. و از آن جا که در این محل ها امکان خروج مواد مذاب درون زمین بیشتر است ، نوعی قرابت بین کمربند زلزله خیز و کمربند آتشفشان های روی کره زمین به وجود آمده است.

زلزله

در مقیاس های کوچک تر، رشته کوه های اصلی در هر منطقه می توانند ،مؤید وجود شکستگی در بخش زیرین ان ها باشند . براساس نظریه  (تکتونیک صفحه ای)، به وجود آمدن کوهها از برخورد لبه های دو صفحه از صفحات پوسته زمین ناشی است. و بازهم در مقیاسی کوچک تر، در هر منطقه از زمین می توان انتظار وجود گسل ، شکستگی یا درز را در پوسته زمین داشته باشیم که در اعماق متفاوت به وجود آمده اند ، مگر آن که مطالعات علمی معتبر خلاف آن را ثابت کرده باشند .

بنابراین در همه جای کره زمین ، امکان وقوع زلزله وجود دارد ، اما این امکان در محل شکستگی ها و گسل های موجود بیشتر است . بر این ....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:زلزله,چیست, توسط فربد بیات افشاری

 

اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ؛

سلام بر ولى خدا و دوست او

 

اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ ؛

سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او

 

اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ

سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده‌اش

 

اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ

سلام بر حسین مظلوم و شهید

 

اَلسَّلامُ على ........



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:زیارت,اربعین, توسط فربد بیات افشاری

اثرات ضد باکتري و ضد قارچي :
________
اين اثرات به خوبي اثدراري مؤثرتر است .

شيوه دقيقه اثرات ضدميکروبي عسل ناشناخته مانده است . PH پائين ، تخريب اسمزي ميکروب ها و وجود موارد نابوده کننده باکتري ، که مجموعاً Inhibin ناميده مي شوند مي تواند داراي اين اثر باشد .


اثرات ضد اسهال
______
در غلظت ۴۰٪ عسل

داراي اثرات ضدميکروبي روي باکتريهاي روده که باعث اسهال مي شوند است . از اين موارد مي توان سالمونلا ، شيگلا Ecoli و ويبريوکلرا نام برد . در يک مطالعه ، عسل به همراه ORS باعث کاهش مدت زمان اسهال باکتريايي در نوزادان و کودکان شد .

اثرات عسل در ترميم زخم و بهبود التيامات
______________
عسل در ترميم سوختگي ها ، زخم هاي عفوني جراحي و امثالهم مؤثر است .

عسل بسيار چسبناک است و آب را از بافت ملتهب جذب مي کند . مثلاً ، تحقيقي در آفريقا نشان داده است که ....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

طرز تهيه داروهاي گياهي


اندازه ها و مقادير :

از آنجائيكه ممكن است در هنگام تهيه داروهاي گياهي ترازوي مناسب در دسترس نباشد مي‌توان از وسايل زير بعنوان واحد وزن استفاده نمود كه تقريباً برابر با اوزان مورد نظر مي‌باشد.

0/25 گرم  = يك چهارم قاشق مرباخوري

5/0  گرم  = نيم قاشق مرباخوري گرم  = يك قاشق مرباخوري

2 گرم  = يك قاشق مرباخوري سرپر

  3  گرم  = يك قاشق غذاخوري پر 4     گرم  = يك قاشق غذاخوري لب‌پر

5 گرم  = يك قاشق غذاخوري سرپر

1فنجان = در حدود  ليتر آب و حدود 200 ميلي‌ليتر مقدار مصرف يك بار = يك فنجان متذكر مي‌گردد كه در مورد اوزان كمتر از 0/25 گرم حتماً مي‌بايستي از ترازوهاي دقيق استفاده گردد و در مواردي كه تنطورها و يا عصاره‌هاي خاصي مورد نظر باشد بايستي داروهاي مورد نظر را از داروخانه تهيه نمود.....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

 

  گزنه



نام انگليسي :  Nettle
نام علمي :  Urtica dioica


                  


كليات گياه شناسي

گزنه گياهي است كه از دوران ماقبل تاريخ نيز وجود داشته  و مردم آن زمان از آن براي تغذيه استفاده مي كردند و از خواص درماني آن اطلاع داشته اند .

جالينوس حكيم كه در قرن دوم ميلادي زندگي مي كرده آنرا براي رفع سرمخوردگي و بيماير دستگاه تنفسي بكار مي برده است .

گزنه گياهي است.......


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز,برگ,زیتون,بابونه,گزنه, توسط فربد بیات افشاری

 

 مقدمه

بابونه Matricaria chamomilla گیاهی است دائمی و کوچک به ارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر دارای بویی معطر که در چمنزارها و اراضی شنی می‌روید. ساقه آن به رنگ سبز مایل به سفید ، برگهای آن کوچک متناوب و دارای بریدگیهای باریک و نامنظم و پوشیده از کرک است . گلهای آن مجتمع در یک طبق که بطور منفرد در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می‌شود. در هر طبق گلهای سفید در اطراف و گلهای زرد در قسمت وسط قرار دارند.

ترکیبات شیمیایی

گلهای بابونه دارای اسانس روغنی آنته‌مین (Anthemin) ،‌ تانن ، فیتواسترول و همچنین ماده‌ای تلخ به نام اسید آنته‌میک Anthemique Acid می‌باشد. 
 

خواص دارویی

  • یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمان می‌کند و آنهایی که سالهاست با این مرض دست بگریبان هستند و از قرصهای مختلف گران قیمت نظیر Lozac و Zantac استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از بابونه خرج داروی خود را پس انداز کنند و همچنین سلامتی خود را بازیابند. برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید.
  • قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش و یا چهار تا چای کیسه‌ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش و صبح ناشتا هستید این لیوان چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یکربع ساعت می‌توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده بکلی شفا یابد. بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت می‌کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز,برگ,زیتون,بابونه, توسط فربد بیات افشاری

 

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه نارس زیتون سرد و خشک است و روغن زیتون گرم و خشک است . برگ درخت زیتون نیز گرم و خشک می باشد .

1)دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون می باشد . بدین منظور باید 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب ریخته و آنرا بمدت 15 دقیقه بجوشانید . سپس کمی قند بآن اضافه کرده و بمقدر یک فنجان دوبار در روز از آن بنوشید . بعد از دو هفته باید بمدت 8 روز نوشیدن این دم کرده را قطع کنید و سپس ادامه دهید .

2)روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است .

3)روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آنرا با آبلیمو مصرف کرد .

4)روغن زیتون کرم کش است .

5)روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است .

6)برای رفع خارش گزیدگی .......



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز,برگ,زیتون, توسط فربد بیات افشاری

 

http://i4.tagstat.com/image05/1/1ff7/000g06h8h_T.jpg


 

 

دوست عزیز و گرامی انسان ساکت در مقابل باطل شیطان لال و اخرس می باشد

 

این کفش در فروشگاههای کفش به فروش می رسد در حالی که به طور عمد روی آن نقش و کلمات ( الله - محمد - الاسلام) نگاشته شده

 

  چون شرکت فلاي فيت مرکزش در هيوستن/ آمریكا می باشد 

 

خداوند به شما اجر جزیل عنایت خواهد کرد 

به قیمت کفش لطفا توجه کنید


خواهش می کنم که این را منتشر کنید

 

تا توطئه این شرکت به خودش برگردد و شکست سختی بخورد 
به یاری خداانشاء الله تعالی


الساكت عن الحق شيطان أخرس

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

پارك ملي سرخه حصار با مساحتي بالغ بر 9168 هكتار همچو پارك ملي خجير با بيش از دويست سال سابقه حفاظتي بصورت قرق و شكارگاه سلطنتي كنترل و در حال حاضر طي مصوبه شماره 91 مورخ 21/6/61 شورايعالي حفاظت محيط زيست با عنوان پارك ملي تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفته است . پارک ملی سرخه حصار دارای ۳۸۰/۹ هکتار مساحت است که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.آب و هوای این منطقه نیمه خشک است و اختلاف درجه حرارت روز و شب در آن بالا است. متوسط حداکثر درجه حرارت سالانه آن ۹/۱۸ درجه سانتی‌گراد است. رودخانة جاجرود در این ناحیه جریان دارد و پس از سد لتیان، در حاشیه منطقه جریان پیدا می‌کند و در شهرک پارچین از منطقه خارج می‌شود. راه‌های ارتباطی این ناحیه عبارتند از: جاده خجیر که از دو راهی زرشکی منشعب می‌شود و تا خجیر ۱۴ کیلومتر است. راه دیگر جاده قصر فیروزه است.

پارک ملی سرخه حصار در سال ۱۱۷۴ به عنوان شکارگاه سلطنتی مورد حفاظت قرار گرفت و در سال ۱۳۵۹ به گفته وزیر وقت هوشنگ ضیایی در زمره پارکهای ملی ثبت گردید. پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران واقع شده و از وسعتی در حدود ۹۳۰۰هکتار بر خوردار است . بر مبنای تبصره ۴ ماده ۳۱ اصلاحی قانون جنگلها کلیه مراتع و اراضی ملی و مناطق حفاظت شده در اختیار سازمان محیط زیست قرار دارد و قابل وا گذاری به غیر نیستند .
 
ويژگيهاي منطقه :
پارك ملي سرخه حصار همچو پارك ملي خجير داراي اكوسيستمي يكسان مي باشد با اين تفاوت كه نزديكي اين پارك با شهر تهران جاذبه هاي
توريستي اين منطقه را افزايش داده است .

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:پارک,سرخه,حصار, توسط فربد بیات افشاری

آرم کوکاکولا و توهين عمدي به پيامبر اسلام
فکر ميکنيد تصوير زير مربوط به چه چيزي است ...... درست حدس زديد آرم شرکت نوشابه سازي کوکاکولا ، آرم به ثبت رسيده و رسمي اين شرکت آمريکائي ، اما .....


شايد صدها بار اين آرم را در فروشگاهها ديده باشيد و صدها بار از اين نوشابه خورده باشيد اما چيزي که به فکر هيچ کس نميرسد اين است که اين آرم يک اهانت به پيامبر اسلام و شهر مکه که قبله همه مسلمانان است را به دنبال خود دارد بدون اينکه افراد معمولي به آن دقت کنند ، درست شنيديد يک اشتباه کاملا عمدي در طراحي اين آرم

شما کافيست يک برچسب نوشابه کوکاکولا را از روي بدنه بطري جدا کرده و به پشت آن با دقت نگاه کنيد ، فکر ميکنيد چه چيزي را خواهيد ديد ، من که از تعجب چشمانم گرد شد ....... بله درست است آرم کوکاکولا از پشت به اينصورت خوانده ميشود ( لا محمد - لا مکه ) يعني نه محمد و نه مکه

با يک خط بسيار زيبا و در عين حال حرفه اي از يک طرف ( لامحمد - لامکه ) به زبان عربي ديده ميشود و از طرف روي آن کلمه کوکاکولا به زبان انگليسي و به همان شکل و شمايل صحيح آن را خواهيد ديد ، که نشان از حرفه اي بودن طراح اين آرم و يک قصد عمدي که در آن پنهان است را دارد


من خيلي سعي کردم که خودم را قانع کنم که اين يک تصادف است و عمدي نبوده اما هر چه که اين آرم را زير و رو کردم ديدم نه تصادفي در کار نيست ، نظر شما چيست آيا کوکاکولا يا طراح آرم آن واقعا قصد چنين کاري را داشته و شرکت کوکاکولا چه توجيهي براي اين کار دارد . ضمنا کوکاکولا در ايران داراي نمايندگي است و نوشابه هاي آن را هر روز من و شما ميخريم !

راستي آيا ميدانيد هر بشکه کوکاکولا ( يا در واقع هر بشکه آب شکر ) را به قيمتي حدود 250 تا 300 دلار از آمريکا ميخريم و بجاي آن نفت را در اوج قيمت بشکه 65 دلار به آمريکا هديه ميدهيم 





 

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد