دانستنیها

 

عکسهایی از تولد یک اسب




عکسهایی از تولد یک اسب



عکسهایی از تولد یک اسب



عکسهایی از تولد یک اسب

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

همه ی بازیکنان بی تربیت هستند ها ها ها هاه!!!!!!

ارسال در تاريخ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

چاي كوهي بمقدر زياد در آمريكا و اروپا پرورش مي يايد و معمولا بصورت خودرو در ميان مزارع گندم و ذرت يافت مي شود . چاي كوهي در اروپاو آمريكا بنام سنت جونز شهرت درد و مدتي است كه بسيار معروف شده و تقريبا براي هر بيماري بكار  ميرود .

جالب است بدانيد كه روغن چاي كوهي  براي مدت سه قرن در انگلستان تنها داروي زخم ها بوده است .

چاي كوهي در ايران در دامنه كوههاي البرز ،‌كرج ،‌چالوس و مازندران و نقاظ غرب ايران به حد زياد مي رويد .

در اروپا نانوائيها اين گياه را خوب مي شناسند زيرا كمي از آنرا به در اضافه مي كنند كه نان را بهتر و خوش طعم تر مي كند .

گلهاي چاي كوهي برنگ سفيد يا زرد مي باشند كه در بالاي ساقه بصورت مجتمع بچشم مي خورد . اين گلها كمي معطر و داراي بوي مخصوصي مي باشد . ميوه چاي كوهي بشكل كپسول است .

تركيبات شيميايي:

مهمترين ماده شيميايي چاي كوهي هاپيرين Hyperin  و همچنين ماده قرمز رنگي بنام هايپريسين Hypericin است چاي كوهي داراي تانن و اسيد نيكوتي نيك نيز مي باشد.

خواص داروئي:

از نظر طب قديم ايران اين گياه گرم و خشك است . ماده قرمز رنگي كه در برگهاي چاي كوهي وجود دارد وب ا فشار دادن برگها از آن استخراج مي شود براي التيام زخم ها و درمان سوختگي ها بكار مي رود .

براي تهيه جوشانده و يا دم كرده اين گياه بايد حدود يك قاشق چايخوري برگ و گل خشك گياه را در دو فنجان آب جوش ريخته و آنرا آنقدر بجوشانيد تا يك فنجان باقي بماند سپس آنرا مصرف كنيد .

بطور خلاصه مي توان به مورد زير اشاره كرد :

1)ضد كرم معده و روده مي باشد.

2)ادرار آور وقاعده آور است .

3)گرفتگي صدا را باز مي كند و خلط آور است.

4)براي درمان مرض كزاز بكار مي رود.

5)اگر برگ آنرا بصورت پودر داروريد و روي زخم هاي عميق و متعفن بپاشيد اين نوع زخم ها را خوب مي كند.

6)درمان كننده اسهال و اسهال خوني است .

7)براي درد دنبالچه بهترين دارو است .

8)اگر مشكوك به خونريزي مغزي هستيد و يا احتمال خونريزي مغزي وجود دارد حتما از اين دارو استفاده كنيد .

9)ضعف جنسي را درمان مي كند.

10)درمان كننده بيماري مننژيت است .

11)براي درمان فلج بكار مي رود .

12)سياه سرفه را از بين مي برد.

13)درد پشت و گردن و خشكي گردن را درمان مي كند .

14)براي كم خوني مفيد است .

15)چاي كوهي اشتها را باز مي كند بنابراين مي توان آنرا به بچه ها و افراد مسن كه اشتها ندارند داد.

16)ضد افسردگي مي باشد .

17)درمان كننده بيخوابي است .

18)در درمان سرمخوردگي معجزه مي كند .

19)براي درمان تب و اثر نيش سمي حشرات بكار ميرود.

و بالاخره با تحقيقات جديدي كه دانشمندان روي اين گياه معجزه آسا انجام داده اند و دريافته اند دريافته اند كه چاي كوهي مي تواند ويروسها را از بين ببرد و حتي روي ويروس بيماري AIDS نيز اثر درد .مدتي است كه بيماران مبتلا به ايدز ازاين گياه استفاده ميكنند  كه سيستم دفاعي بدن آنها را تقويت كرده وبيماري را تخفيف مي دهد .

دانشمندان مدتي است كه روي اثر چاي كوهي بر ريو سرطان خون تحقيقات دامنه دري راشروع كرده اند و به نتايج درخشاني دست يافته اند .

همانطوريكه قبل گفته شد اين دارو اثر بسيار خوبي بر روي افسردگي درد البته اگر سه متوالي  از اين دارو استفاده شود حالات افسردگي را از بين برده بيخوابي را مداوا مي كند و بيماران اعتماد بنفس خود را باز مي يابند .

 
 

ارسال در تاريخ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

حسب اولویت دریافت کنید .

  • رونالدو ستاره پرتغالی منچستر
    رونالدو ستاره پرتغالی منچستر
  • رونالدو ستاره پرتغالی منچستر
    رونالدو ستاره پرتغالی منچستر
  • رونالدو ستاره پرتغالی منچستر
    رونالدو ستاره پرتغالی منچستر
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

 

مقدمه

خورشید زمین را گرم و روشن می‌کند. گیاهان و جانوران نیز انرژی خورشیدی را لازم دارند تا زنده بمانند. اگر خورشید نبود یا از زمین خیلی دورتر بود و گرمای کمتر به ما می‌رسید، سطح زمین خیلی سرد و تاریک می‌شد و هیچ موجودی نمی‌توانست روی آن زندگی کند. همه ما به انرژی نیاز داریم، انرژی مانند نیرویی نامرئی در بدن ما وجود دارد و آن را بکار می‌اندازد. اگر انرژی به بدن نرسد، توانایی انجام کار را از دست می‌دهیم و پس از مدتی می‌میریم.

ما انرژی را از غذایی که می‌خوریم یدست می‌آوریم. با هر حرکت و کاری که انجام می‌دهیم، بخشی از انرژی موجود در بدن صرف می‌شود. حتی برای خواندن این مطلب هم مقداری انرژی لازم است. برای همین باید هر روز غذاهای کافی و مناسبی را بخوریم. گیاهان و جانوران نیز برای زنده ماندن و رشد و حرکت ، به انرژی نیاز دارند، که منشأ همه اینها از خورشید می‌باشد.



تصویر




تمام دستگاهها و ماشینهای ساخته شده بدست انسان نیز با استفاده از انرژی کار می‌کنند. بسیاری از این ماشینها برقی هستند. حتما شما هم از دستگاههایی مثل رادیو ، تلویزیون ، اطو ، یخچال و ... استفاده می‌کنید. اگر به هر دلیلی
برق خانه قطع شود، تمام این دستگاهها از کار می‌افتند و بدون استفاده می‌شوند. اما آیا می‌دانید برق چطور تولید می‌شود؟ برای تولید برق ، سوختهایی مثل زغال سنگ ، نفت و گاز را می‌سوزانیم. این نوع سوختها را سوخت فسیلی می‌نامند.

سوختهای فسیلی از باقی مانده گیاهان و جانورانی بوجود آمده‌اند که میلیونها میلیون سال قبل روی زمین زندگی می‌کردند. وقتی این جانوران و گیاهان مردند و از بین رفتند، سالهای زیادی زیر فشار لایه‌های زمین ماندند تا به زغال سنگ و نفت و گاز تبدیل شدند و می‌بینیم که همه انواع مختلف انرژی که قبل تبدیل به یکدیگر نیز هستند از یک منبع به نام خورشید ناشی شده و یا به آن مربوط می‌شود. تابش خورشید منشأ اغلب انرژیهایی است که در سطح زمین در اختیار ما قرار دارد.


  • باد : ناشی از اختلاف دمای هوا و حرکت نسبی اتمسفر زمین است.
  • آبشار : ناشی از تبخیر و بارانی که از آن نتیجه می‌شود.
  • چوب ، زغال سنگ ، نفت و ... که منشا گیاهی دارند به کمک کلروفیل و خورشید ساخته شده‌اند.




تصویر




خورشید چیست؟

خورشید یک راکتور هسته‌ای طبیعی بسیار عظیم است. که ماده در آن جا بر اثر همجوشی هسته‌ای به انرژی تبدیل می‌شود و هر روز حدود 350 میلیارد تن از جرمش به تابش تبدیل می‌شود، دمای داخلی آن حدود 15 میلیون درجه سانتیگراد است. انرژیی که بدین ترتیب به شکل نور مرئی ، فرو سرخ و فرابنفش به ما می‌رسد 1 کیلو وات بر متر مربع است. خورشید به توپ بزرگ آتشین شباهت دارد که صد بار بزرگتر از زمین است.

این ستاره‌ها از گازهای
هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است. گازها انفجارهای بزرگی را بوجود می‌آورند و پرتوهای قوی گرما و نور را تولید می‌کنند. این پرتوها از خورشید بسوی زمین می‌آیند در طول راه ، یک سوم آنها در فضا پخش می‌شوند و بقیه بصورت انرژی گرما و نور به زمین می‌رسند. می‌دانیم که سرعت نور 300000 کیلومتر در ثانیه است. از سوی دیگر ، 8 دقیقه طول می‌کشد که نور خورشید به زمین برسد. بنابراین می‌توان فاصله خورشید تا زمین را حساب کرد. در این مسیر طولانی ، مقدار زیادی از نور و گرمای خورشید از دست می‌رود، اما همان اندازه‌ای که به زمین می‌رسد، کافی است تا شرایط مناسبی برای زندگی ما و جانوران و گیاهان بوجود آید.



تصویر

منبع انرژی خورشیدی

ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

 

شنبلیله سبزی اصلی قورمه سبزی ، غذای مطبوع ایرانی است . این گیاه در نواحی مختلف ایران ، مصر ف هند ف الجزیره ، ایتالیا و اسپانیا می روید . شنبلیله دارای مواد چرب ف مواد نشاسته ای ، مواد ازته ، مواد فسفره و مادهای بنام گونل لین می باشد

تركیبات شیمیایی:

البته این گیاه دارای طعم و اسانس معطر می باشد . تحقیقات جدید نشان داده است كه شنبلیله دارای اسید نیكوتینیك یا نیاسین كه ویتامین B3 نیز نامیده می شود ،‌می باشد . این ویتامین عامل جلوگیری كنند ه از بیماری پلاگرا می باشد و همچنین اثر گشاد كننده عروق را نیز درا است .

 خواص داروئی:

یكی از دانشمندان با تحقیقات زیادی كه روی شنبیلیه انجام درد دریافت كه شنبلیله در رفع سل استخوانی اطفال بسیار موثر است . شنبلیله در طی قرون گذشته  در ایران برای....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

 

گلهای زعفران ارغوانی ، منظم و شامل لوله ای دراز است كه به سه گلبرگ و كاسبرگ منتهی می شود. نام علمی این گیاه Crocus sativus است. زعفران خیلی مرغوب قسمت كلاله گل یعنی قسمت انتهایی خامه است و میله خامه ، زعفران درجه دو و نامرغوب را تشكیل می‌دهد . برداشت زعفران بدین ترتیب است كه قسمت كلاله هر گل را بر میدارند و بین كاغذ قرار می دهند تا خشك شود و سپس بسته‌بندی می كنند . استاندارد زعفران كه در ....

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز,برگ,زیتون,بابونه,گزنه,زعفران, توسط فربد بیات افشاری

 

دانستنيهاي بمب اتم

بمب اتمي سلاحي است كه نيروي آن از انرژي اتمي و بر اثر شكاف هسته (فيسيون ) اتمهاي پلوتونيوم يا اورانيوم ايجاد مي شود .در فرآيند شكافت هسته اي ، اتمهاي ناپايدار شكافته و به اتمهاي سبكتر تبديل مي شوند .

نخستين بمب از اين نوع ، در سال 1945 م در ايالات نيو مكزيكو در ايالات متحده آمريكا آزمايش شد . اين بمب ، انفجاري با قدرت 19 كيلو تن ايجاد كرد ( يك كيلو تن برابر است با

انرژي اتمي آزاد شده 190 تن ماده منفجره تي . ان . تي ) انفجار بمب اتمي موج بسيار نيرومند پرتوهاي شديد نوراني ، تشعشعات نفوذ كننده اشعه گاما و نوترونها و پخش شدن مواد راديو اكتيو را همراه دارد . انفجار بمب اتمي چندين هزار ميليارد كالري حرارت را در چند ميليونيوم ثانيه ايجاد مي كند .

اين دماي چند ميليون درجه اي با فشار بسيار زياد تا فاصله 1200 متري از مركز انفجار به افراد بدون پوشش حفاظتي صدمه مي زند و سبب مرگ و بيماري انسان و جانوران مي شود . همچنين زمين ، هوا آب و همه چيز را به مواد راديو اكتيو آلوده مي كند .

بمب هاي اتمي شامل نيروهاي قوي و ضعيفي اند كه اين نيروها هسته يك اتم را به ويژه اتم هايي كه هسته هاي ناپايداري دارند، در جاي خود نگه مي دارند. اساسا دو شيوه بنيادي براي آزادسازي انرژي از يك اتم وجود دارد: 1- شكافت هسته اي: مي توان هسته يك اتم را با يك نوترون به دو جزء كوچك تر تقسيم كرد. اين همان شيوه اي است كه در مورد ايزوتوپ هاي اورانيوم (يعني اورانيوم 235 و اورانيوم 233) به كار مي رود.

براي توليد يك بمب اتمي موارد زير نياز است:

يك منبع سوخت كه قابليت شكافت يا همجوشي را داشته باشد.

دستگاهي كه همچون ماشه آغازگر حوادث باشد.

راهي كه به كمك آن بتوان بيشتر سوخت را پيش از آنكه انفجار رخ دهد دچار شكافت يا همجوشي كرد.

در اولين بمب هاي اتمي از روش شكافت استفاده مي شد. اما امروزه بمب هاي همجوشي از فرآيند همجوشي به عنوان ماشه آغازگر استفاده مي كنند.بمب هاي شكافتي (فيزيوني): يك بمب شكافتي از ماده اي مانند اورانيوم 235 براي خلق يك انفجار هسته اي استفاده مي كند. اورانيوم 235 ويژگي منحصر به فردي دارد كه آن را براي توليد هم انرژي هسته اي و هم بمب هسته اي مناسب مي كند. اورانيوم 235 يكي از نادر موادي است كه مي تواند زير شكافت القايي قرار بگيرد.اگر يك نوترون آزاد به هسته اورانيوم 235 برود،هسته بي درنگ نوترون را جذب كرده و بي ثبات شده در يك چشم به هم زدن شكسته مي شود. اين باعث پديد آمدن دو اتم سبك تر و آزادسازي دو يا سه عدد نوترون مي شود كه تعداد اين نوترون ها بستگي به چگونگي شكسته شدن هسته اتم اوليه اورانيوم 235 دارد. دو اتم جديد به محض اينكه در وضعيت جديد تثبيت شدند از خود پرتو گاما ساطع مي كنند. درباره اين نحوه شكافت القايي سه نكته وجود دارد كه موضوع را جالب مي كند.

1 - احتمال اينكه اتم اورانيوم 235 نوتروني را كه به سمتش است، جذب كند، بسيار بالا است. در بمبي كه به خوبي كار مي كند، بيش از يك نوترون از هر فرآيند فيزيون به دست مي آيد كه خود اين نوترون ها سبب وقوع فرآيندهاي شكافت بعدي اند. اين وضعيت اصطلاحا «وراي آستانه بحران» ناميده مي شود.

2 - فرآيند جذب نوترون و شكسته شدن متعاقب آن بسيار سريع و در حد پيكو ثانيه (12-10 ثانيه) رخ مي دهد.

3 - حجم عظيم و خارق العاده اي از انرژي به صورت گرما و پرتو گاما به هنگام شكسته شدن هسته آزاد مي شود. انرژي آزاد شده از يك فرآيند شكافت به اين علت است كه محصولات شكافت و نوترون ها وزن كمتري از اتم اورانيوم 235 دارند. اين تفاوت وزن نمايان گر تبديل ماده به انرژي است كه به واسطه فرمول معروف mc2= E محاسبه مي شود. حدود نيم كيلوگرم اورانيوم غني شده به كار رفته در يك بمب هسته اي برابر با چندين ميليون گالن بنزين است. نيم كيلوگرم اورانيوم غني شده انداز ه اي معادل يك توپ تنيس دارد. در حالي كه يك ميليون گالن بنزين در مكعبي كه هر ضلع آن 17 متر (ارتفاع يك ساختمان 5 طبقه) است، جا مي گيرد. حالا بهتر مي توان انرژي آزاد شده از مقدار كمي اورانيوم 235 را متصور شد.براي اينكه اين ويژگي هاي اروانيوم 235 به كار آيد بايد اورانيوم را غني كرد. اورانيوم به كار رفته در سلاح هاي هسته اي حداقل بايد شامل نود درصد اورانيوم 235 باشد.در يك بمب شكافتي، سوخت به كار رفته را بايد در توده هايي كه وضعيت «زير آستانه بحران» دارند، نگه داشت. اين كار براي جلوگيري از انفجار نارس و زودهنگام ضروري است. تعريف توده اي كه در وضعيت «آستانه بحران» قرار داد چنين است: حداقل توده از يك ماده با قابليت شكافت كه براي رسيدن به واكنش شكافت هسته اي لازم است. اين جداسازي مشكلات زيادي را براي طراحي يك بمب شكافتي با خود به همراه مي آورد كه بايد حل شود.

1 - دو يا بيشتر از دو توده «زير آستانه بحران» براي تشكيل توده «وراي آستانه بحران» بايد در كنار هم آورده شوند كه در اين صورت موقع انفجار به نوترون بيش از آنچه كه هست براي رسيدن به يك واكنش شكافتي، نياز پيدا خواهد شد.

2 - نوترون هاي آزاد بايد در يك توده «وراي آستانه بحران» القا شوند تا شكافت آغاز شود.

3 - براي جلوگيري از ناكامي بمب بايد هر مقدار ماده كه ممكن است پيش از انفجار وارد مرحله شكافت شود براي تبديل توده هاي «زير آستانه بحران» به توده هايي «وراي آستانه بحران» از دو تكنيك «چكاندن ماشه» و «انفجار از درون» استفاده مي شود.تكنيك «چكاندن ماشه» ساده ترين راه براي آوردن توده هاي «زير بحران» به همديگر است. بدين صورت كه يك تفنگ توده اي را به توده ديگر شليك مي كند. يك كره تشكيل شده از اورانيوم 235 به دور يك مولد نوترون ساخته مي شود. گلوله اي از اورانيوم 235 در يك انتهاي تيوپ درازي كه پشت آن مواد منفجره جاسازي شده، قرار داده مي شود.كره ياد شده در انتهاي ديگر تيوپ قرار مي گيرد. يك حسگر حساس به فشار ارتفاع مناسب را براي انفجار چاشني و بروز حوادث زير تشخيص مي دهد:

1 - انفجار مواد منفجره و در نتيجه شليك گلوله در تيوپ

2 - برخورد گلوله به كره و مولد و در نتيجه آغاز واكنش شكافت

3 - انفجار بمب

در «پسر بچه» بمبي كه در سال هاي پاياني جنگ جهاني دوم بر شهر هيروشيما انداخته شد، تكنيك «چكاندن ماشه» به كار رفته بود. اين بمب 5/14 كيلو تن برابر با 500/14 تن TNT بازده و 5/1 درصد كارآيي داشت. يعني پيش از انفجار تنها 5/1 درصد ازماده مورد نظر شكافت پيدا كرد.

در همان ابتداي «پروژه منهتن»، برنامه سري آمريكا در توليد بمب اتمي، دانشمندان فهميدند كه فشردن توده ها به همديگر و به يك كره با استفاده
 

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

اکسیدهای بسیاری از غیرفلزات با آب واکنش داده و اسید تولید می‌کنند، در نتیجه این مواد را اکسیدهای اسیدی یا ایندرید اسید می‌نامند.


نگاه اجمالی

بشر از دیر باز با مفهوم ساده اسید آشنایی داشته است. در حقیقت این مواد، حتی قبل از آنکه شیمی به صورت یک علم در آید، شناخته شده بودند. اسیدهای آلی همچون سرکه و آبلیمو و آب غوره از قدیم معروف بودند. اسیدهای معمولی مانند اسید سولفوریک ، اسید کلریدریک و اسید نیتریک بوسیله کیمیاگران قدیم ساخته شدند و بصورت محلول در آب بکار رفتند. برای مثال اسید سولفوریک را جابربن حیان برای نخستین بار از تقطیر بلورهای زاج سبز (FeSO4.7H2O) و حل کردن بخارات حاصل در آب ، بدست آورد.

در طی سالیان متمادی بر اساس تجربیات عملی لاووازیه (A.L.Lavoisier) چنین تلقی می‌گردید که اجزاء ساختمان عمومی کلیه اسیدها از عنصر اکسیژن تشکیل گردیده است. اما بتدریج این موضوع از نظر علمی روشن و اعلام گردید که چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، بر خلاف عقیده اعلام شده در مورد اکسیژن ، این عنصر هیدروژن است. در حقیقت ، تعریف یک اسید بنا به فرمول اعلام شده از سوی لیبیگ (J. Von Liebig) در سال 1840 عبارت است از:


 

موادی حاوی هیدروژن که می‌توانند با فلزات واکنش نموده و گاز هیدروژن تولید نمایند.





نظریه فوق مدت پنجاه سال مورد استناد بوده است. بعدها با پیشرفت علم شیمی ، مفاهیم جدیدی درباره اسیدها اعلام شده که در زیر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
 

خواص عمومی اسیدها

  • محلول آبی آنها یونهای پروتون آزاد می‌کند.
  • موادی هستند که از نظر مزه ترشند.
  • کاغذ تورنسل را سرخ رنگ می‌کنند.
  • با برخی فلزات مانند



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

یکی از مشکلات جدی محیط زیست که امروزه بشر در اکثر نقاط جهان با آن درگیر است، باران اسیدی می‌باشد. باران اسیدی به پدیده‌هایی مانند مه اسیدی و برف اسیدی که با نزول مقادیر قابل توجهی اسید از آسمان همراه هستند، اطلاق می‌شود.

باران هنگامی اسیدی است که میزان PH آب آن کمتر از 5،6 باشد. این مقدار PH بیانگر تعادل شیمیایی بوجود آمده میان
دی‌اکسید کربن و حالت محلول آن یعنی بی‌کربنات () در آب خالص است.

باران اسیدی دارای نتایج زیانبار اکولوژیکی می‌باشد و وجود اسید در هوا نیز بر روی سلامتی انسان اثر مستقیم دارد. همچنین بر روی پوشش گیاهی تأثیرات نامطلوبی می‌گذارد.


دید کلی

در چند دهه اخیر میزان اسیدیته آب باران ، در بسیاری از نقاط کره زمین افزایش یافته و به همین خاطر اصطلاح باران اسیدی رایج شده است. برای شناخت این پدیده سوالات زیادی مطرح گردیده است که به عنوان مثال می‌توان به این موارد اشاره کرد: چه عناصری باعث تغییر طبیعی باران می‌شوند؟ منشا این عناصر چیست؟ این پدیده در کجا رخ می‌دهد؟

معمولا نزولات جوی به علت حل شدن دی‌اکسید کربن هوا در .....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:باران,اسیدی, توسط فربد بیات افشاری

 

 لرزش ناگهانی پوسته‌های جامد زمین، زلزله یا زمین لرزه نامیده می‌شود. دلیل اصلی وقوع زلزله را می‌توان افزایش فشار بیش از حد داخل سنگها و طبقات درونی زمین دانست.

به نسبت اندازه انرژی تخلیه شده ، در بخشهای روی زمین و هر آنچه که بر آن بنا شده باشد ، ویرانی روی خواهد داد . از این رو ، در نقاطی که قبلا پوسته زمین دچار شکستگی شده است (گسل های قدیمی ) ، این امکان وجود دارد که پوسته زمین یک دست نیست و از تعدادی صفحات به هم پیوسته تشکیل شده است. در محل اتصال این قطعات نیز معمولا

لرزش هایی به وقوع می پیوندد. به طوری که امروزه توانسته اند ،کمربندهای زلزله خیز جهان را در مقیاس قاره ای مشخص کنند. و از آن جا که در این محل ها امکان خروج مواد مذاب درون زمین بیشتر است ، نوعی قرابت بین کمربند زلزله خیز و کمربند آتشفشان های روی کره زمین به وجود آمده است.

زلزله

در مقیاس های کوچک تر، رشته کوه های اصلی در هر منطقه می توانند ،مؤید وجود شکستگی در بخش زیرین ان ها باشند . براساس نظریه  (تکتونیک صفحه ای)، به وجود آمدن کوهها از برخورد لبه های دو صفحه از صفحات پوسته زمین ناشی است. و بازهم در مقیاسی کوچک تر، در هر منطقه از زمین می توان انتظار وجود گسل ، شکستگی یا درز را در پوسته زمین داشته باشیم که در اعماق متفاوت به وجود آمده اند ، مگر آن که مطالعات علمی معتبر خلاف آن را ثابت کرده باشند .

بنابراین در همه جای کره زمین ، امکان وقوع زلزله وجود دارد ، اما این امکان در محل شکستگی ها و گسل های موجود بیشتر است . بر این ....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:زلزله,چیست, توسط فربد بیات افشاری

 

اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ؛

سلام بر ولى خدا و دوست او

 

اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ ؛

سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او

 

اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ

سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده‌اش

 

اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ

سلام بر حسین مظلوم و شهید

 

اَلسَّلامُ على ........



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:زیارت,اربعین, توسط فربد بیات افشاری

اثرات ضد باکتري و ضد قارچي :
________
اين اثرات به خوبي اثدراري مؤثرتر است .

شيوه دقيقه اثرات ضدميکروبي عسل ناشناخته مانده است . PH پائين ، تخريب اسمزي ميکروب ها و وجود موارد نابوده کننده باکتري ، که مجموعاً Inhibin ناميده مي شوند مي تواند داراي اين اثر باشد .


اثرات ضد اسهال
______
در غلظت ۴۰٪ عسل

داراي اثرات ضدميکروبي روي باکتريهاي روده که باعث اسهال مي شوند است . از اين موارد مي توان سالمونلا ، شيگلا Ecoli و ويبريوکلرا نام برد . در يک مطالعه ، عسل به همراه ORS باعث کاهش مدت زمان اسهال باکتريايي در نوزادان و کودکان شد .

اثرات عسل در ترميم زخم و بهبود التيامات
______________
عسل در ترميم سوختگي ها ، زخم هاي عفوني جراحي و امثالهم مؤثر است .

عسل بسيار چسبناک است و آب را از بافت ملتهب جذب مي کند . مثلاً ، تحقيقي در آفريقا نشان داده است که ....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

طرز تهيه داروهاي گياهي


اندازه ها و مقادير :

از آنجائيكه ممكن است در هنگام تهيه داروهاي گياهي ترازوي مناسب در دسترس نباشد مي‌توان از وسايل زير بعنوان واحد وزن استفاده نمود كه تقريباً برابر با اوزان مورد نظر مي‌باشد.

0/25 گرم  = يك چهارم قاشق مرباخوري

5/0  گرم  = نيم قاشق مرباخوري گرم  = يك قاشق مرباخوري

2 گرم  = يك قاشق مرباخوري سرپر

  3  گرم  = يك قاشق غذاخوري پر 4     گرم  = يك قاشق غذاخوري لب‌پر

5 گرم  = يك قاشق غذاخوري سرپر

1فنجان = در حدود  ليتر آب و حدود 200 ميلي‌ليتر مقدار مصرف يك بار = يك فنجان متذكر مي‌گردد كه در مورد اوزان كمتر از 0/25 گرم حتماً مي‌بايستي از ترازوهاي دقيق استفاده گردد و در مواردي كه تنطورها و يا عصاره‌هاي خاصي مورد نظر باشد بايستي داروهاي مورد نظر را از داروخانه تهيه نمود.....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

 

  گزنه



نام انگليسي :  Nettle
نام علمي :  Urtica dioica


                  


كليات گياه شناسي

گزنه گياهي است كه از دوران ماقبل تاريخ نيز وجود داشته  و مردم آن زمان از آن براي تغذيه استفاده مي كردند و از خواص درماني آن اطلاع داشته اند .

جالينوس حكيم كه در قرن دوم ميلادي زندگي مي كرده آنرا براي رفع سرمخوردگي و بيماير دستگاه تنفسي بكار مي برده است .

گزنه گياهي است.......


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز,برگ,زیتون,بابونه,گزنه, توسط فربد بیات افشاری

 

 مقدمه

بابونه Matricaria chamomilla گیاهی است دائمی و کوچک به ارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر دارای بویی معطر که در چمنزارها و اراضی شنی می‌روید. ساقه آن به رنگ سبز مایل به سفید ، برگهای آن کوچک متناوب و دارای بریدگیهای باریک و نامنظم و پوشیده از کرک است . گلهای آن مجتمع در یک طبق که بطور منفرد در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می‌شود. در هر طبق گلهای سفید در اطراف و گلهای زرد در قسمت وسط قرار دارند.

ترکیبات شیمیایی

گلهای بابونه دارای اسانس روغنی آنته‌مین (Anthemin) ،‌ تانن ، فیتواسترول و همچنین ماده‌ای تلخ به نام اسید آنته‌میک Anthemique Acid می‌باشد. 
 

خواص دارویی

  • یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمان می‌کند و آنهایی که سالهاست با این مرض دست بگریبان هستند و از قرصهای مختلف گران قیمت نظیر Lozac و Zantac استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از بابونه خرج داروی خود را پس انداز کنند و همچنین سلامتی خود را بازیابند. برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید.
  • قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش و یا چهار تا چای کیسه‌ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش و صبح ناشتا هستید این لیوان چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یکربع ساعت می‌توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده بکلی شفا یابد. بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت می‌کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز,برگ,زیتون,بابونه, توسط فربد بیات افشاری

 

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه نارس زیتون سرد و خشک است و روغن زیتون گرم و خشک است . برگ درخت زیتون نیز گرم و خشک می باشد .

1)دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون می باشد . بدین منظور باید 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب ریخته و آنرا بمدت 15 دقیقه بجوشانید . سپس کمی قند بآن اضافه کرده و بمقدر یک فنجان دوبار در روز از آن بنوشید . بعد از دو هفته باید بمدت 8 روز نوشیدن این دم کرده را قطع کنید و سپس ادامه دهید .

2)روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است .

3)روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آنرا با آبلیمو مصرف کرد .

4)روغن زیتون کرم کش است .

5)روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است .

6)برای رفع خارش گزیدگی .......



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز,برگ,زیتون, توسط فربد بیات افشاری

 

http://i4.tagstat.com/image05/1/1ff7/000g06h8h_T.jpg


 

 

دوست عزیز و گرامی انسان ساکت در مقابل باطل شیطان لال و اخرس می باشد

 

این کفش در فروشگاههای کفش به فروش می رسد در حالی که به طور عمد روی آن نقش و کلمات ( الله - محمد - الاسلام) نگاشته شده

 

  چون شرکت فلاي فيت مرکزش در هيوستن/ آمریكا می باشد 

 

خداوند به شما اجر جزیل عنایت خواهد کرد 

به قیمت کفش لطفا توجه کنید


خواهش می کنم که این را منتشر کنید

 

تا توطئه این شرکت به خودش برگردد و شکست سختی بخورد 
به یاری خداانشاء الله تعالی


الساكت عن الحق شيطان أخرس

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

پارك ملي سرخه حصار با مساحتي بالغ بر 9168 هكتار همچو پارك ملي خجير با بيش از دويست سال سابقه حفاظتي بصورت قرق و شكارگاه سلطنتي كنترل و در حال حاضر طي مصوبه شماره 91 مورخ 21/6/61 شورايعالي حفاظت محيط زيست با عنوان پارك ملي تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفته است . پارک ملی سرخه حصار دارای ۳۸۰/۹ هکتار مساحت است که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.آب و هوای این منطقه نیمه خشک است و اختلاف درجه حرارت روز و شب در آن بالا است. متوسط حداکثر درجه حرارت سالانه آن ۹/۱۸ درجه سانتی‌گراد است. رودخانة جاجرود در این ناحیه جریان دارد و پس از سد لتیان، در حاشیه منطقه جریان پیدا می‌کند و در شهرک پارچین از منطقه خارج می‌شود. راه‌های ارتباطی این ناحیه عبارتند از: جاده خجیر که از دو راهی زرشکی منشعب می‌شود و تا خجیر ۱۴ کیلومتر است. راه دیگر جاده قصر فیروزه است.

پارک ملی سرخه حصار در سال ۱۱۷۴ به عنوان شکارگاه سلطنتی مورد حفاظت قرار گرفت و در سال ۱۳۵۹ به گفته وزیر وقت هوشنگ ضیایی در زمره پارکهای ملی ثبت گردید. پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران واقع شده و از وسعتی در حدود ۹۳۰۰هکتار بر خوردار است . بر مبنای تبصره ۴ ماده ۳۱ اصلاحی قانون جنگلها کلیه مراتع و اراضی ملی و مناطق حفاظت شده در اختیار سازمان محیط زیست قرار دارد و قابل وا گذاری به غیر نیستند .
 
ويژگيهاي منطقه :
پارك ملي سرخه حصار همچو پارك ملي خجير داراي اكوسيستمي يكسان مي باشد با اين تفاوت كه نزديكي اين پارك با شهر تهران جاذبه هاي
توريستي اين منطقه را افزايش داده است .

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:پارک,سرخه,حصار, توسط فربد بیات افشاری

آرم کوکاکولا و توهين عمدي به پيامبر اسلام
فکر ميکنيد تصوير زير مربوط به چه چيزي است ...... درست حدس زديد آرم شرکت نوشابه سازي کوکاکولا ، آرم به ثبت رسيده و رسمي اين شرکت آمريکائي ، اما .....


شايد صدها بار اين آرم را در فروشگاهها ديده باشيد و صدها بار از اين نوشابه خورده باشيد اما چيزي که به فکر هيچ کس نميرسد اين است که اين آرم يک اهانت به پيامبر اسلام و شهر مکه که قبله همه مسلمانان است را به دنبال خود دارد بدون اينکه افراد معمولي به آن دقت کنند ، درست شنيديد يک اشتباه کاملا عمدي در طراحي اين آرم

شما کافيست يک برچسب نوشابه کوکاکولا را از روي بدنه بطري جدا کرده و به پشت آن با دقت نگاه کنيد ، فکر ميکنيد چه چيزي را خواهيد ديد ، من که از تعجب چشمانم گرد شد ....... بله درست است آرم کوکاکولا از پشت به اينصورت خوانده ميشود ( لا محمد - لا مکه ) يعني نه محمد و نه مکه

با يک خط بسيار زيبا و در عين حال حرفه اي از يک طرف ( لامحمد - لامکه ) به زبان عربي ديده ميشود و از طرف روي آن کلمه کوکاکولا به زبان انگليسي و به همان شکل و شمايل صحيح آن را خواهيد ديد ، که نشان از حرفه اي بودن طراح اين آرم و يک قصد عمدي که در آن پنهان است را دارد


من خيلي سعي کردم که خودم را قانع کنم که اين يک تصادف است و عمدي نبوده اما هر چه که اين آرم را زير و رو کردم ديدم نه تصادفي در کار نيست ، نظر شما چيست آيا کوکاکولا يا طراح آرم آن واقعا قصد چنين کاري را داشته و شرکت کوکاکولا چه توجيهي براي اين کار دارد . ضمنا کوکاکولا در ايران داراي نمايندگي است و نوشابه هاي آن را هر روز من و شما ميخريم !

راستي آيا ميدانيد هر بشکه کوکاکولا ( يا در واقع هر بشکه آب شکر ) را به قيمتي حدود 250 تا 300 دلار از آمريکا ميخريم و بجاي آن نفت را در اوج قيمت بشکه 65 دلار به آمريکا هديه ميدهيم 





 

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

 

ابر رايانه چيست؟

ابر رايانه، رايانه‌ايست که به لحاظ سرعت محاسباتي جزو قدرتمندترين ماشين‌هاي زمان خود باشد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "پيشرفت" به نشاني http://ha123sd.persianblog.com مطلبي در خصوص ابر رايانه‌ها نقل شده است كه در ادامه مي‌خوانيد: ابر رايانه‌ها امروزه جزو ضروري ترين ابزار در برخي از تحقيقات به شمار مي‌آيند. به عنوان مثال در کاربردهايي مثل تحليل داده‌هاي يک سازمان اطلاعاتي و يا پيشبيني وضع هوا و مدلسازي تغييرات جوي، حجم اطلاعات آنقدر زياد است که بدون استفاده از ابر رايانه يا کار مورد نظر انجام پذير نيست و يا زمان لازم براي انجام ان انقدر طولاني است که نتايج بدست امده ديگر مفيد نخواهند بود.

به طور کلي کاربردهاي ديگر ابررايانه‌ها عبارتند از: پيش‌بيني نقطه‌ي ورود گردباد به خشکي، پيش‌بيني تاثيرات زلزله، مدل‌سازي مولکولي، شبيه سازي فيزيکي مانند شبيه سازي وضعيت هواپيما در تونل باد، شبيه سازي انفجارات هسته‌اي، تحقيقات در زمينه همجوشي هسته‌اي و کشف رمز نوشته‌هاي سري.

با توجه به کاربردهاي بالا مي‌توان حدس زد که مراکز نظامي و تحقيقاتي کلان مشتري اصلي ابر رايانه‌ها هستند....


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:ابر رایانه, توسط فربد بیات افشاری

 

فراری (به ایتالیایی: Ferrari) یک کارخانه سازنده خودرو ایتالیا است.اين کمپانی تحت مالکيت کمپانی فيات ميباشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح «ابَرخودرو»[۱] هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند.

سریعترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

اين كمپاني توسط انزو فراري پايه گذاري شد و در مسابقات اتومبيل راني شركت مي نمود فراري معروف به اسب رام نشدني ايتاليايي ها معروف است. داشتن يكي از آنها آرزوي خيلي ها مي باشد. این کمپانی در مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک هم بسیار معروف است و خودروهای مخصوص فورمول یک هم تولید می کند.

مدل‌های فراری

فراری آمریکا

فراری دایتونا

فراری ۳۳۰

فراری ۳۲۸

فراری ۴۵۸ ایتالیا

فراری 599

فراری کالیفرنیا

فراری انزو

فراری 612

فراری 250GTO

فراری اف۴۳۰

فراری F-360

فراری تستروزا

فراری fxx(سریع ترین فراری)

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:فراری, توسط فربد بیات افشاری

 

چرا فست ‌فود این ‌قدر مغضوب است؟

 

خیلی از كارشناسان بهداشت و سلامت در سراسر دنیا به مقابله با فست ‌فود برخاسته‌اند و دعاوی حقوقی زیادی صورت می ‌گیرد كه یك طرف آن صاحبان صنایع فست ‌فود قرار دارند. اما چرا فست ‌فود این ‌قدر مغضوب است؟

این سوال، جواب‌های زیادی می ‌تواند داشته باشد.

ساندویچ همبرگر با سس گوجه فرنگی

برای حفظ و نگهداری دراز ‌مدت غذاهای حاضری و خوش‌طعم كردن آنها، از افزودنی‌های متعددی استفاده می ‌شود. این افزودنی‌ها به همراه دیگر فرآیندهایی كه روی غذا انجام می‌ شود، موجب از دست رفتن بخش زیادی از ارزش غذایی فست ‌فود می شود. از طرف دیگر، كارشناسان معتقدند كه گسترش فست‌ فود یعنی گسترش چاقی. چاقی هم یعنی افزایش بیماری‌های قلبی‌-عروقی، دیابت،‌ ‌سرطان روده، سرطان معده،‌ ‌سرطان سینه، آرتروز، فشار خون بالا، نازایی و ... .

چندی پیش محققان آمریكایی هشدار دادند كه سكونت در نزدیكی رستوران‌های فست فود برابر است با كوتاهی عمر. این محققان كه پژوهش خود را در شهر شیكاگو متمركز كرده بودند، پس از انجام یك سری مطالعات روی شیوه ی تغذیه ی مردم این شهر‌ ‌دریافتند، شهروندانی كه در نزدیكی رستوران‌های فست‌ ‌فود زندگی می ‌كنند و كمتر به خواربار فروشی‌ها و سوپر ماركت‌های حاوی مواد غذایی متنوع دسترسی دارند، عمرشان كوتاه‌تر می ‌شود و اغلب دچار مرگ‌ ‌زود هنگام می‌ گردند. این گزارش نشان داد كه این افراد بیشتر در اثر ابتلاء به بیماری‌هایی چون دیابت، سرطان و‌ ‌بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می ‌دهند. افرادی كه در نزدیكی این قبیل رستوران‌ها‌ ‌زندگی می‌ كنند، بیشتر از دیگران با مشكل چاقی، اضافه وزن و افزایش فشار خون مواجه هستند.

به عبارت دیگر، هر چه تنوع غذایی افراد یك جامعه كمتر شود، دسترسی به مواد غذایی گوناگون مورد نیاز بدن هم كمتر می ‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن و نیز مرگ ‌و‌ میر زودرس در میان مردم آن جامعه به دلیل داشتن رژیم غذایی نامطلوب، افزایش پیدا می‌ كند.

كارشناسان حوزه ی سلامت، دلایل متعدد دیگری نیز برای وحشت از فست ‌فود دارند:

1) بیشتر غذاهای حاضر در منوی این رستوران‌ها از نظر محتوای كالری، چربی، قند و نمك بسیار بالاتر از حد استاندارد و بهداشتی است. به عبارت دیگر، اكثر این غذاها برای سلامت انسان مضر است، او را چاق می ‌كند، و شانس ابتلاء به دیابت و حمله قلبی را به شدت افزایش می ‌دهد.

2) بیشتر غذاهایی كه در این رستوران‌ها عرضه می ‌شود، به شكل سرخ ‌شده است و بدتر از آن، اینكه برای سرخ ‌كردن این غذاها از روغن‌های نباتی جامد استفاده می ‌كنند. درصد اسیدهای چرب اشباع و ایزومرهای ترانس در این روغن‌ها بالاست. كارشناسان به اسیدهای چرب ترانس می‌ گویند چربی قاتل (Killer Fat). این چربی، همان چربی‌ای است كه در دیواره ی سرخرگ‌ها رسوب كرده و آنها را مسدود می ‌كند. 

3) وعده‌های غذایی فست‌ فود از نظر اندازه می ‌تواند بسیار بزرگ ‌تر از یك وعده ی غذای خانگی باشد. به علاوه، انرژی موجود در آن، بسیار بیشتر از یك وعده غذای خانگی در همان حجم است.

4) نوع تبلیغات و بازاریابی آنها فریبنده است و كودكان را دچار عادات غذایی ناسالم می ‌كند. استفاده ی زیاد از طعم‌ دهنده‌ها، روغن‌های اشباع، مواد قندی و نمك، طعم خوشمزه‌ای به این نوع غذاها می ‌دهد و ذائقه ی بچه‌ها و حتی بزرگسالان را گمراه می كند و آنها را به سمت مصرف هر چه بیشتر سوق می ‌دهد.

5) بسته ‌بندی‌های فست ‌فود متعدد است و می‌ تواند، از حیث بازیافت برای محیط زیست زیان‌آور باشد.

6) گسترش فست ‌فود، فراگیری و تنوع غذاهای بومی را كم می‌ كند. به عبارت دیگر، باعث می ‌شود افراد غذاهای سنتی خودشان را فراموش كنند. غذاهای سنتی بخشی از فرهنگ یك ملت است.

7) مصرف گسترده ی فست ‌فود سبب می ‌شود، میزها و سفره‌های غذا در خانواده‌ها به فراموشی سپرده شود و فرصت دور هم جمع‌‌ شدن از خانواده‌ها گرفته ‌شود.

8) بسیاری از رستوران‌های فست‌ فود به شكل زنجیره‌ای اداره می ‌شوند. این امر می‌ تواند فرصت اشتغال را از كاسبان و فروشندگان خرده‌پا بگیرد.

9) در بسیاری از رستوران‌های فست فود با توجه به ازدحام مشتری و تعدد سفارش‌ها، نظافت به شكل تمام و كمال رعایت نمی ‌شود.

بررسی 1000 شعبه از 10 تا از بهترین رستوران‌های زنجیره‌ای فست‌ فود در 38 ایالت آمریكا نشان داد كه تنها تعداد كمی از آنها نظافت را در حد مطلوب رعایت می‌كنند. در بیش از 60 درصد این رستوران‌ها، كاركنان پیش از آغاز به كار، دست‌های خود را نمی شستند و از دستكش استفاده نمی‌ كردند.

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:فست فود, توسط فربد بیات افشاری

استفاده نادرست از "كيبورد" و "ماوس" كامپيوتر موجب بروز عارضه ي موسوم به "سندرم تونل كارپال" ميشود
 
 
 
 
 
 
 
اين عارضه بسيار آزار دهنده و دردناك بوده و درمان و جراحي دشواري دارد
 
 
 
 

در زير چند عكس از عمل جراحي اين عارضه و همينطور تكنيك هاي صحيح استفاده از اين دو ابزار و نيز چند نرمش ساده دست آمده اميد كه در نشر اين اطلاعات اهتمام بورزيد من از نزديك درگيري و مبارزه ي سخت يكي از عزيزانم با اين عارضه، و
نيز آثار بد شكل انجام اين جراحي را روي دست يكي از همكارانم ديده ام
 
با تشكر از دوست عزيزي كه اين ايميل رو براي من فرستاد
 
 


cid:1.2481406672@web110007.mail.gq1.yahoo.com
cid:2.2481406672@web110007.mail.gq1.yahoo.com
 
cid:3.2481406672@web110007.mail.gq1.yahoo.com
 
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

طبق آخرین یافته موسسه پزشکی آمریکا نوع سرطان جدید پوستی کشف شده است که عامل محرک و ایجاد کننده آن توسط اکسید نیترو سیلور ایجاد می شود
هنگامیکه کارتهای شارژ تلفن همراه را خریداری میکنید، قسمتی را که باید با ناخن بخراشید محتوی این ماده بوده که سرطان زا اعلام شده است
لطفا خراشیدن را با پوست انگشتان یا ناخن انجام ندهید

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:هشدار, توسط فربد بیات افشاری

 

از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود. اما خمیردندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان های ما دارد. می توان باعث تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر بشود.
 

 
 
 
01) تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ، زخم ها و تاول ها. ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد. همچنین با خشک کردن زخم ها و تاول ها باعث درمان سریع تر آنها می شود. در ادامه 14 استفاده دیگر را خواهید خواند …
 
 
 
02) کم کردن سوزش سوختگی: در سوختگی های جزئی خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده باشد. بلافاصله بعد از سوختگی آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و به صورت موقت تسکین دهنده خواهد بود.
 

 
 
 
03) کاهش اندازه لکه صورت: می خواهید به بهبود زخم ها و لکه ها سرعت ببخشید؟ قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.
 
 
 
04) پاک کردن ناخن ها: دندان های ما از مینا ساخته شده اند و خمیر دندان برای آنها خوب است پس به همین دلیل خمیردندان برای ناخن ها هم خوب خواهند بود. برای ناخن های پاک تر و محکم تر به سادگی ناخن های خود را با مسواک و خمیردندان بشویید.
 
 
 
05) حفظ کردن حالت مو : خمیر دندان ژلی حاوی همان محلول پلیمر است که بسیاری از ژل های مو از آن ساخته شده اند. پس اگر شما از ژل مو استفاده میکنید خمیر دندان ژلی هم می تواند جایگزینی برای آن باشد.
 
 
 
06) کاهش بوی بد : سیر، ماهی، پیاز و خیلی مواد غذایی دیگر می توانند در سلول های پوست ما نفوذ و باعث ایجاد بوی بد در آن شود. کمی مالش انگشتان با خمیردندان بوی بد را از بین خواهد برد.
 
 
 
07) حذف لکه ها : خمیر دندان می تواند لکه ها را در لباس و فرش ناپدید کند. در لباس با کمی خمیردندان لباس را مالش دهید و سپس به صورت معمول با آب بشویید و در مورد فرش با کمی خمیردندان و برس روی محل لکه بکشید و بلافاصله با آب بشویید.
 
 
 
08) خمیردندان یک تمیزکننده عالی برای کفش های کثیف و همچنین برای بهبود خراش چرم کفش است. در اینجا هم با یک برس خمیردندان را به طور مستقیم به قسمت کثیف یا خراشیده بکشید.
 
 
 
09) برای پاک کردن نقش های کشیده شده با مداد توسط کودکان بر روی دیوارها باز هم خمیردندان می تواند یک پاک کننده عالی باشد.
 
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:خمیر,دندان,فواید,15, توسط فربد بیات افشاری

 

 يكي از زورگيران معروف تهران در حال ارتکاب جرم   
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:زورگیر,بچه,زور,جرم, توسط فربد بیات افشاری

 

انتهای این جاده های پیر

آه از این جاده های بی انتها
آه از این همه راه های بی پایان
با من بگو که 
در انتهای این جاده های پیر
چه کسی در انتظار ماست!؟!؟
.
.
.
.
.
.
.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:جاده,بی انتها,بی,جاده بی انتها,انتها,اردک,سلام,سلام چطوری, توسط فربد بیات افشاری

ابتدا يك ماشين حساب آماده كنيد تا با هم پيش رويم.ماشين حساب موبايل هم مي شود.
1.هفت رقم شماره ي تلفن خود را در نظربگيريد.
2.حالا سه رقم اول آن را وارد ماشين حساب كنيد.يعني اگر تلفن شما 1234567 باشد 123 را در ماشين حساب وارد كنيد.
3.حالا اين سه رقم را در 80 ضرب كنيد و حاصل را با 1 جمع كنيد.
4.عدد به دست آمده را در 250 ضرب كنيد.
5.حالا چهار رقم پاياني تلفن خود رابا عدد به دست آمده جمع كنيد. يك بار ديگر چهار رقم پاياني شماره ي خود را با آن جمع كنيد.
6.عدد 250 را از حاصل به دست آمده كم كنيد.
7.حالا حاصل را تقسيم بر 2 كنيد.
حالا اين شماره براي شما آشنا نيست؟

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

واقعيت اين است که خرماها کالري بيشتري نسبت به اغلب ميوه‌ها دارند، اما خوشبختانه با وجود شيريني در اين ميوه و کالري بالاي آن مصرف مقدار مناسب از آن سبب افزايش وزن نمي‌شود.

در حقيقت اکثر انواع خرماها سديم و کلسترول و چربي ندارند و به همين دليل مصرف آن عارضه چنداني به وجود نمي‌آورد.

 
گونه‌هاي خرما

خرماي ايراني گونه‌هاي متعددي دارد که مصارف هر کدام از آن‌ها متفاوت است. گونه‌هايي مانند مهتري، سلاني، شهمران، کلوته و... که در ميان اين گونه‌ها شايد نام مضافتي براي شما از همه آشناتر باشد، گونه‌اي از خرما که به شکل رطب در بازارهاي داخلي و خارجي با طعمي بسيار دلچسب به فروش مي‌رسد.

 
ارزش غذايي

خرما سرشار از فيبرهاست. هر 10 عدد خرما حدود 234 کالري دارد و وجود کلسيم و ويتامين B6 و سديم، آهن، پتاسيم و پروتئين، آن را به يک منبع غني ويتامين‌ها و مواد معدني لازم براي انسان تبديل کرده است.

به ياد داشته باشيد که خرما به علت داشتن قند زياد که بخش بيشتر ن قند ساده است، در صورت مصرف زياد و با افزايش انرژي مصرفي ممکن است باعث چاقي شما شود.

ترکيبات خرما

ترکيبات شيميايي خرما شامل ساکاروز 25 درصد، گلوکز 50 درصد، مواد آلبومينوئيدي، آب و پکتين است. خرما ويتامين‌هايي مانند A، B، C، E و مقاديري املاح معدني دارد.                      

ترکيب آن در صد گرم ميوه تازه، شامل 163 کالري انرژي، 9/0 گرم پروتئين، 3/0 گرم چربي، 38 گرم گلوسيد، 30 ميلي‌گرم فسفر، 3/1 ميلي‌گرم آهن، 51 ميلي‌گرم کلسيم و 10 ميلي‌گرم ويتامين C است.

به علاوه ميوه خشک، 300 کالري انرژي، 2 گرم پروتئين، 6/0 گرم چربي، 60 ميلي‌گرم گوگرد، 50 ميلي‌گرم فسفر، 650 ميلي‌گرم پتاسيم، 65 ميلي‌گرم منيزيم، 70 ميلي‌گرم کلسيم، 2 ميلي‌گرم آهن، 2/2 ميلي‌گرم نياسين و مقدار کمي سديم دارد.
خرما

خرما در هرم غذايي

البته توجه داشته باشيد که اين مقادير ممکن است در گونه‌هاي متعدد کمي با هم تفاوت داشته باشند، اما آنچه مسلم است، اين که خرما از ارزش غذايي خوبي برخوردار است. همان‌طور که گفته شد، خرما را بايد در هرم مواد غذايي، ميوه به حساب آورد.

با توجه به اندازه، هر واحد آن شامل دو تا سه عدد خرما است که شما آنچه که بر اساس نياز روزانه دو تا سه واحد ميوه مي‌خوريد، مي‌توانيد اين تعداد را به جاي يکي از اين واحدهاي ميوه استفاده کنيد.

به ياد داشته باشيد که خرما به علت داشتن قند زياد که بخش بيشتر آن قند ساده است، در صورت مصرف زياد و با افزايش انرژي مصرفي ممکن است باعث چاقي شما شود.

افراد ديابتي يا کساني که سابقه ديابت در خانواده آن‌ها وجود دارد، بايد تعادل را در مصرف خرما حفظ کنند.
 
خرماي رسيده

بخش کمي از گونه‌هاي خرما پيش از رسيدن کامل و در مرحله کال برداشت مي‌شوند. اين خرماها با توجه به گونه، زرد يا قرمز هستند. اما به دليل مقدار زياد تانن، مصرف‌کنندگان طعم گس آن را احساس خواهند کرد.

بيشتر خرماها زماني که کاملاً رسيده شده‌اند در مرحله رطب يا تمر، برداشت مي‌شوند. در اين زمان مقدار قند خرما به حداکثر ميزان خود رسيده و رطوبت و محتواي تانن آن کمتر شده و از نظر بافت، نرم‌تر از خرماي نرسيده است.

 
کيفيت خرما

اندازه ميوه، رنگ، بافت، نظافت و بدون نقص بودن ميوه از ضايعاتي مانند سوختگي، کرم خوردگي، شکرک زدن در سطح ميوه و ترش شدن و ميکروارگانيسم‌هاي فاسد کننده از شاخص‌هاي ظاهري خوب بودن خرما هستند.

شاخص ديگر، ميزان شيريني است. ساکاروز قند اصلي بعضي از گونه‌هاست. در حالي که قند کمتر در بعضي ديگر از گونه‌ها ديده مي‌شود. کل قند موجود در خرماي خوب بايد 50 درصد در خرماي تازه و 75 درصد در خرماي خشک باشد.
 
ترش شدن

تخمير ميکروبي سبب ترش شدن خرمايي مي‌شود که بيشتر از 25 درصد رطوبت دارند.

در صورت نگهداري خرما در دماي صفر درجه سانتي‌گراد، مي‌توان آن را به مدت  6 تا 12 ماه نگهداري کرد و در صورت نگهداري در کابينت منزل يک ماه بيشتر قابل استفاده نيستند

شکرک زدن

کريستال شدن قند خرما زير پوست و در گوشت آن در گونه‌هاي نرم آن ديده مي‌شود. با اين که شکرک زدن بر طعم خرما تأثيري ندارد اما بافت و ظاهر آن را تغيير مي‌دهد. براي جلوگيري از شکرک زدن، بايد خرما را در درجه حرارت مناسب نگهداري کرد.

 
فساد ميکروبي

فساد ميکروبي در نتيجه آلوده شدن به مخمرها، کپک‌ها يا باکتري‌ها اتفاق مي‌افتد. اين ميکروارگانيسم‌ها با تبديل قند خرما به اسيد استيک، موجب به وجود آمدن بوي سرکه در آن مي‌شوند. براي جلوگيري از اين فساد، خرما بايد تا رطوبت 20 درصدي خشک شود، در دماي پيشنهاد شده انبار شود و بهداشت در مراحل گوناگون کاشت و داشت و برداشت تا بسته‌بندي رعايت شود.

 
کرم خوردگي

ممکن است در مراحل مختلف برداشت و يا هنگام نگهداري خرما به لارو بعضي از حشرات آلوده شود. براي پيشگيري از اين آلودگي مي‌توان آن را با مواد ضدعفوني کننده‌اي مانند متيل بروميد يا کربن دي‌اکسيد ضدعفوني و در بسته‌هاي ضد حشره نگهداري و انبار کرد.
خرما

شرايط نگهداري خرما

در صورت نگهداري خرما در دماي صفر درجه سانتي‌گراد، مي‌توان آن را به مدت 6 تا 12 ماه نگهداري کرد و در صورت نگهداري در کابينت منزل يک ماه بيشتر قابل استفاده نيستند.

چنانچه بخواهيم به مدت طولاني‌تر آن را نگهداري کنيم، بايد از فريز کردن آن استفاده کنيم.

خرماهاي خشک معمولاً تا يک سال در يخچال نگهداري مي‌شوند. اگر خرما خشک شد با ريختن کمي آب گرم و يا حتي آب ميوه شکل بهتري به خود مي‌گيرد.

عوامل آنزيمي و غير آنزيمي مي‌توانند موجب تيره شدن خرما شوند. اين مسئله با زياد شدن دما و رطوبت، افزايش پيدا مي‌کند. براي غير فعال کردن عوامل آنزيمي بايد غلظت اکسيژن را در محيط کم کرد.

 
خريد خرما

اکثر سوپرمارکت‌ها خرماهاي تازه و يا خشک شده را در ليست فروش خود قرار مي‌دهند. در هر دو حال شما سعي کنيد خرمايي را انتخاب کنيد که پوست آن نازک باشد و بوي بدي نگرفته باشد و همچنين روي سطح آن اثري از دانه‌هاي شکر ديده نشود.

 
پذيرايي با خرما

خرما به خودي خود بسيار لذيذ است اما اگر قصد داريد که آن را به تنهايي جلوي ميهمانتان بگذاريد مي‌توانيد در آن بادام يا قطعات ريز گردو قرار دهيد.

به ياد داشته باشيد که اضافه کردن خرما به نان‌ها يا کيک‌ها و شيريني‌هاي خانگي نيز علاوه بر خوشمزه کردن آن‌ها خواص مفيد غذايي نيز دارد.

در ضمن با پوست کندن خرما مي‌توانيد آن را در کنار سالاد در بشقابتان قرار دهيد. کندن پوست خرما هر چقدر آن را خنک کنيد، راحت‌تر صورت مي‌گيرد. پس آن را با قطعه قطعه کردن، در کنار ديگر دسرها روي ميز بگذاريد.

 
نمايش اندازه واقعی

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:خرما, توسط فربد بیات افشاری

هاي غذايي که بايد بنويسيد،بر چسب هاي غذايي که بايد بخوانيد، پروتئين، چربي، کربوهيدرات هايي که بايد به سبد غذايي خود اضافه کنيد، همه اين کارها به راحتي قابل عمل مي‌‌باشند. از اين رو با انجام چند تاکتيک زير مي‌‌توانيد به راحتي وزن کم کنيد. به زودي رژيم غذايي شما راه درست خوردن شما خواهد شد.

1- هميشه دسر ميل کنيد. بله، هميشه. يک مقدار کم دسر به شما کمک مي‌‌کند تا زودتر سير شويد. اين مورد، توصيه دکتر باربارا رولنرمي‌‌باشد.

2- از يک دستمال کاغذي کمک بگيريد. با اين دستمال مي‌‌توانيد چربي قاشق و چنگال پيتزا را پاک کنيد. با انجام اين عمل در هفته از خوردن يک فنجان چربي جلوگيري مي‌‌کنيد.

3- کمربند خود را ببنديد. وقتي خوراکي هاي بي فايده مثل: پفک، چيبس، .... شما را تحريک مي‌‌کنند،کمربند خود را يک درجه محکم تر ببنديد تا يادتان نرود، مي‌‌خواهيد خوش اندام شويد. بايد بدانيد که فقط ترازو معيار اندازه گيري نيست. حتي کمربند به شما کمک مي‌‌کند تا به سايز دلخواه خود برسيد.

4- شير داراي ارزش غذايي فراواني است. بر اساس تحقيقاتي که در يکي از دانشگاه هاي آمريکا به عمل آمده است مصرف روزانه 1800 ميلي گرم کلسيم مي‌‌تواند مانع جذب 80 کالري شود. مي‌‌توانيد با افزودن شير به قهوه خود گام اول را برداريد، مي‌‌توانيد هر اندازه که ميل داريد شير اضافه کنيد، با اين کار تقريبا 300 ميلي گرم کلسيم مصرف کرده ايد، پس حواستان به آن 1500 ميلي گرم باقيمانده باشد.

5- به خودتان کمي‌‌سخت بگيريد. هميشه زمان سفارش برگر يا نان بيگل، تقاضاي يک چاقوي پلاستيکي کنيد. و سس مايونز يا خامه اضافي آنها را برداريد.

6- غذاي خود را چاشني دار کنيد. کپسيسن (capsaicin )، ماده اي که عامل تندي در فلفل قرمز مي‌‌باشد، به طور موقت متابوليسم بدن را بالا مي‌‌برد.

7- ميوه ها را با پوست بخوريد. پوست ميوه ها حاوي فيبر، فلاونوئيد و مواد مغذي بيشتري مي‌‌باشد. چه سيب زميني باشد، چه سيب، گلابي و يا پرتقال باشد. و بدون اينکه زحمتي بکشيد مواد فوق را به بدن خود مي‌‌رسانيد.

8- حتما از سوپرمارکت سبزي خوردن بخريد. هر چند گاهي اوقات قيمت آنها بالاست اما ارزش خوردن دارند. هرگز سبزي جات را از سبد غذايي روزانه خود حذف نکنيد.

9- در رستوراني که غذا سرو مي‌‌کنيد از سلامتي غذاهاي آن اطمينان حاصل کنيد. از فست فودها استفاده نکنيد. همچنين دقت کنيد که بدن به شما دستور دهد غذا خوردن کافي است، نه اينکه از خالي شدن بشقاب متوجه شويد که سير شده ايد.

10- حدود ساعت 3 بعدازظهر يک اسنک ميل کنيد. مهم نيست چه اسنکي باشد. با 30 گرم آجيل يا دو تکه پنير مي‌‌توانيد 170 کالري وارد بدن خود کنيد.

11- از نوشيدن نوشابه هاي الکلي و گازدار خودداري کنيد. حتي در يک مهماني دوستانه.

12- حتما غذاي خود را در بشقاب بريزيد. نه اينکه در هر ظرفي بريزيد و شروع به خوردن کنيد. به دليل اينکه قسمتي از سيري بينايي است. مغز انسان بايد غذا را در بشقاب ببيند، اما اگر غذا را در پارچ، قابلمه يا هر چيز ديگري ميل کنيد، متوجه نمي‌‌شويد که چه اندازه غذا خورده ايد.



13- قبل از غذا خوردن، سالاد ميل کنيد. چون که هر چه بيشتر سالاد بخوريد کمتر تمايل به خوردن غذا داريد. تحقيقات دکتر رولز حاکي از آن است که استفاده از سالاد به عنوان پيش غذا، 12 کالري کمتر وارد بدن مي‌‌کند. اما هرگز کروتن (نان خشک مکعب شکل و کوچک) و دسرهاي خامه اي را استفاده نکنيد، چون که تاثير معکوسي دارند.

14- بستني را در بيرون از منزل بخوريد، يا حتي نان خامه‌اي دراز و چيبس. هرگز اين خوراکي هاي مضر را در منزل نگه نداريد. زيرا شما را وسوسه مي‌‌کنند که گاه و بيگاه مصرف کنيد.

15- براي تجدد اعصاب و سر حال شدن، تناول غذاها انتخاب خوبي نمي‌‌باشد. اين يک اصلاح رفتار مي‌‌باشد. به جاي قاپيدن يک پاکت چيبس، بافتني خود را به دست بگيريد، کارهاي هنري انجام دهيد تا به اين صورت دست شما خالي نباشد.

16- لحظه‌اي صبر کنيد. 10 دقيقه کافي است. وقتي ذهن شما به سمت ماشين فروش هاي محله منحرف مي‌‌شود، بدانيد که گرسنه هستيد و بايد يکي از خوراکي ها و ميوه ها را از هرم غذايي انتخاب کنيد. (وقتي عصباني، دلتنگ هستيد يا با رئيس خودتان بحثي کرده ايد).
17- چند وقت يکبار هر غذايي را که دوست مي‌‌داريد ميل کنيد، چون که محروميت مطلق حتما باعث لاغري و خوشحالي فرد نمي‌‌شود.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:لاغر,چه, توسط فربد بیات افشاری

در جاده رامهرمز به سمت رود زرد و در مسیر خیجه و ماماتین بعد از روستای گنبد لران، کوهی آتشین وجود دارد که از گذشته‌های دور تا کنون شبانه روز می‌سوخته است، مردم محلی به این کوه «تشکوه» می‌گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، تشکوه در شرق شهرستان رامهرمز در فاصله 6 کیلومتری روستای ماماتین در جاده رامهرمز ــ ابوالفارس واقع شده است. به گفته کارشناسان زمین شناسی دلیل شعله ور شدن آتش کوه گوگرد موجود در زمین و متصاعد شدن گاز طبیعی از عمق زمین به سطح است. گازهای هیدرکربوری از لایه‌های مختلف زمین عبور می‌کنند و از هر درز و شکافی در سطح زمین به بیرون شعله ور می‌شوند به طوری که در شب نور سوختن این گاز بیشتر دیده می‌شود.


روشنی آتش این کوه در تاریکی شب جلوه زیبایی به منطقه می‌دهد به گونه‌ای که تا به حال توانسته گردشگران زیادی را در ساعات شب به سوی خود بکشاند. مسئله قابل توجه برای گردشگران این است که در مجاورت این آتش کوه به دلیل وجود گاز متصاعد شده در هوا نمی‌توان آتش دیگری روشن کرد. جالب این است که گردشگران برای رسیدن به این منطقه از مردم استان کمک می‌گیرند چون هیچ تابلویی برای نشان دادن این جاذبه گردشگری و نفتی خوزستان وجود ندارد.


غیر از تشکوه در نزدیکی شهر صنعتی امیدیه و منطقه آغاجاری نیز کوهی وجود دارد که مردم محلی آن را کوه سوخته می‌نامند. از لابه لای خاک و سنگهای کوه سوخته زبانه‌های آتش بیرون می‌آید و دود سیاهی را راهی آسمان می‌کند. این دود باعث می‌شود تا فضای اطراف چشمه‌های آتش این کوه نیز سیاه رنگ به نظر برسد.


کوه سوخته کوچکتر از تشکوه است. رنگ سیاه کوه آن را از سلسله جبال اطرافش مجزا کرده است. در قله کوه در اثر زمین لغزش یا رانش زمین شکاف عمیقی وجود دارد که دهانه اصلی خروج گاز بوده و آتش از درون آن شعله ور است.


کوه سوخته امیدیه به دلیل شکل و شمایل ظاهری و آثار و شواهد هیدروکربوری در سطح زمین یک اثر ژئوتوریسمی ارزشمند و گرانبها در حوزه زمین شناسی است که نه تنها برای زمین شناسان بلکه برای همه علاقمندان به طبیعت جذاب و دیدنی به نظر می‌رسد.


تشکوه و کوه سوخته از نظر مباحث زمین شناسی بسیار با اهمیت و مورد مطالعه کارشناسان این حوزه است و اکنون تشکوه که بیشتر در میان مردم شهرت دارد به یکی از جاذبه‌های عجیب گردشگری استان خوزستان تبدیل شده است.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:کوه,آتش,, توسط فربد بیات افشاری

چینی‌های باستان از خواص مفید چای سبز به خوبی آگاه بوده و از آن برای موارد پزشکی به خصوص درمان سردرد و رفع افسردگی، استفاده‌های فراوانی ‌می‌کردند.

از فواید بسیار چای سبز صحبت‌های زیادی می‌شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می‌دانند.

چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می‌آیند و تفاوت آنها در طرز تهیه‌شان است.

مروری بر خواص چای‌سبز

• برای درمان ام‌ اس مفید است.

• برای پیشگیری و درمان سرطان به کار می‌رود.

• برای درمان بیماری پارکینسون و آلزایمر کاربرد دارد.

• سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد.

• احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حملات قلبی را با کاهش خطر لخته شدن خون کاهش می‌دهد.

• احتمال خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش می‌دهد.

• نوشیدن چای سبز رشد سلول‌های سرطانی خاص را متوقف کرده و سطح کلسترول خوب خون را نسبت به کلسترول بد افزایش می‌دهد.

• برای درمان روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) و بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود.

• برای تقویت سیسم ایمنی بدن مفید است.

• برخی از محققان می‌گویند، با نوشید منظم چای سبز، از به وجود آمدن حفره در دندان ‌ با کشتن باکتری که موجب ایجاد جرم دندان می‌شود، می‌توان پیشگیری کرد.

• قدر فکری را افزایش داده و قابلیت تمرکز را بالا می‌برد.

• آرام‌بخش است و رفع استرس می‌کند.

• موجب کاهش وزن در افراد چاق می‌شود.

چای سبز

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن,چای,سبز, توسط فربد بیات افشاری

 

مشخصات:
 شبه درختچه‌ای همیشه سبز و کوتاه با ریشه محکم و ساقه‌ای کاملاً منشعب، برگها بدون دمبرگ و متنوع می‌باشند. برگهای جوان کرک دارند. گلهای صورتی درون سنبله‌هایی در نوک شاخه‌ها تجمع می‌یابند.
 میوه آن شامل 4 فندقه صاف و تیره رنگ بوده که در انتهای گل باقی می‌ماند.  گیاه رایحه معطر دارد لذا مورد توجه زنبور عسل است و عسل تولید شده از آویشن خواص اصلی آن را دارا می‌باشد. زمان جمع آوری گیاه فصل بهار و تابستان می‌باشد.
 
قسمتهای مورد استفاده:
 کل گیاه
پراکندگی:
بومی‌مناطق مدیترانه‌ای می‌باشد.
در ایران نوع شیرازی آن کاربرد بیشتری دارد.
ترکیبات شیمیایی:
 اسانس حاوی تیمول، کارواکرول، بورنیول، تانن، بیتر و ساپونینها.
 اثر تیمول از بقیه بارزتراست.
خواص:
* رقیق کردن خلط مجاری تنفسی: پس از مصرف خوراکی از ریه متصاعد می‌شود و به غلظت موثر میرسد. 
* افزایش ترشحات وسرعت تخلیه آن از مجاری تنفسی
* گشاد‌کننده مجاری تنفسی و کاهش سرفه
* اثرات ضد باکتریایی
* ضد اسپاسم مجاری گوارشی
 
موارد مصرف:
1- پیشگیری
 * در عفونتهای تنفسی منجر به افزایش ترشحات و تخلیه سریعتر آنها شده و  با کاهش شدت سرفه‌ها از التهاب مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند. 
 * در بیماران با روده تحریک پذیر IBS  منجر به کاهش علایم گوارشی می‌گردد. 
 * منجر به کاهش تجمع باکتریها در دهان میگردد. 
 
2-درمان

 * کاهش سرفه‌های خشک و شدید در برونشیت وسیاه‌سرفه{(کمکی)(خوراکی. بخور و موضعی)}
 * افزایش رقت خلط در آسم و آمفیزم  COPD  {(کمکی)(خوراکی. بخور وموضعی)}
 * کاهش علایم گوارشی در بیماری روده تحریک پذیر IBS {(کمکی)(خوراکی وموضعی)}
 * درمان کرم انکیلوستوم{(کمکی)(خوراکی)}

تداخلات دارویی:
  تداخل دارویی واضحی گزارش نشده است. 

مصرف در دوران بارداری:
بعلت اثرات سقط آوری مصرف آن باید با احتیاط و در مقادیر کم و کوتاه مدت از فرآورده‌های غیر تغلیظ شده‌باشد.

مصرف در دوران شیردهی:
از فرآورده‌های غیر تغلیظ شده با احتیاط و کوتاه مدت مصرف گردد
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز,آویشن, توسط فربد بیات افشاری

 

سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.

سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و ... می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات ( 

پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش  و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.

سیب سرشار از ویتامین‌ها، تانن، مواد معدنی و فیبر (سلولز گیاهی) می‌باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در میوه‌ی سیب بر حسب نژادهای گوناگون آن متفاوت است.

از جمله فواید سیب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 


سیب در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است

با استفاده از سیب می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از 

بیماری‌های پوستی  طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش داد.

لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود 

ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین C  و A  ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم  و پتاسیم می‌باشد.

 


فشارخون را منظم می‌کند

خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث 

کاهش فشار خون  می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.

 

خواص معجزه آسای سیب (1)

 


برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن 

باکتری‌های دهان  را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده‌اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامینC بهره‌مند شوند.

مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.

اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند. پژوهش‌های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب‌ترش حدود 90 درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند.

جویدن سیب، عضلات فک را قوی‌تر می‌سازد. آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن، دهان شویه‌ای ساده و طبیعی محسوب می‌شود.

 


از بروز بیماری نقرس و درد مفاصل پیشگیری می‌کند

یکی از بیماری‌هایی که به‌طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل بروز می‌کند، درد مفاصل و نقرس است. البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است. در موارد شدید، بیمار با دارو و کمپرس سرد درمان می‌شود. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری پیروی از برنامه‌ی غذایی فاقد گوشت و چربی، لازم است. هم‌چنین سیب میوه‌ای بسیار باارزش است؛ چرا که هم‌چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می‌گردد.

سیب خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می‌یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به 

درد مفاصل  و نقرس توصیه می‌گردد.

 




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:خواص,سیب,مغز, توسط فربد بیات افشاری

پهلوي اشكاني كه پهلوانيك نيز ناميده مي شود ، زبان رسمي ايرانيان در دوره اشكاني ( پارتي ) بوده است كه  بعد از سقوط اين سلسله ، آثاري از آن در كتيبه هاي اردشير بابكان و ساير بزرگان دوره ساساني به همراه ترجمه هاي يوناني و پهلوي ساساني  به جاي مانده است . متن هاي يادگار زريران و درخت آسوريك نيز به اين زبان نوشته شده اند .

 

تعدادي از واژگان اين زبان هنوز از زبان مردم ابيانه به گوش مي رسد . زبان پهلوي اشكاني يكي از شاخه هاي زبان پهلوي است كه تقريبا فراموش شده  و امروزه تعداد كمي از واژه هاي آن فقط در گويش شهرستان ابيانه در استان كاشان به كار مي رود . به نقل از هفته نامه امرداد عباس تراب زاده ، مردم شناسي كه كه بر پروژه مردم نگاري اين شهر نظارت داشته است درباره زبان رايج مردم اين منطقه مي گويد « زبان اهالي ابيانه شاخه اي اززبانهاي  دوره ميانه است كه البته در طول زمان دچار تغيير و تحولات زيادي شده و اكنون فقط تعدا كمي از واژه هاي اصيل پهلوي اشكاني در گويش آنان شنيده مي شود . »

 

محمد ميرشكرايي رئيس پژوهشكده مردم شناسي سازمان ميراث فرهنگي و گردش گري درباره رواج اين زبان در ابيانه مي گويد « از آنجا كه زبان عنصري زنده و پويا است به راحتي نمي توان گفت زبان كهني تمام شده و زبان جديدي جايگزين آن شده است . اما با توجه به اينكه در حال حاضر ما فارسي صحبت مي كنيم و مردم دوره قاجار هم فارسي حرف مي زدند اما اگر يكي از افراد دوره قاجار به زمان ما سفر كند زبان ما را نمي فهمد ، نتيجه مي گيريم كه زبان مدام در حال تغيير و پويايي است . »

 

دليل اين قضيه هم اين است كه به طور مداوم واژه هاي تازه اي ساخته مي شوند و وا‍ژه هايي از ميان مي روند . در مورد ابيانه هم همين طور است . ممكن است مردم اين ناحيه به خاطر ارتباط كمتر و بسته بودن محيط ، مقداري از واژگان پهلوي اشكاني را در خود حفظ كرده باشند .

 

اين در حالي است كه چندي پيش محققان پژوهشكده زبان و گويش ثابت كردند اهالي ميمند در استان كرمان هنوز به زبان پهلوي ساساني حرف مي زنند . مي دانيم  شاخه اي ديگر از زبان پهلوي ، آذري يا پهلوي آذري خوانده مي شود كه رواج آن در آذربايجان از گذشته هايي بسيار دور توسط مورخين و جغرافي دانان بزرگي مانند ابن مقفع ( 1300 سال پيش ) و مسعودي  ( 1030 سال پيش ) گواهي شده است . نشانه هايي از اين زبان كه شباهت فراواني با ساير زبانهاي پهلوي يعني پهلوي ساساني ( باز مانده در گويش مردم ميمند كرمان ) و پهلوي اشكاني ( بازمانده در گويش مردم ابيانه كاشان ) دارد ، هنوز در مناطق بكري از آذربايجان به ويژه شهرستان اهر به گوش مي رسد مانند كرينگان از روستا هاي ديزمار خاوري از بخش ورزقان  و يا كلاسور و خونيه رود از روستاهاي بخش كليبر.

 

متاسفانه با تبديل شدن اين مناطق  به مراكز گردش گري و جذب توريست از سويي و رواج ارتباطات به شكلي گسترده تر از آنچه كه قبلا بوده ، از سوي ديگر ، وا‍‍ژگان كهن پهلوي اعم از آذري ، ساساني و اشكاني به مرور زمان و با سرعت زيادي رنگ باخته و تسليم زبان رايج آن منطقه خواهند شد .

 

اي كاش همه ما با جمع آوري واژگان كهن زبان ايراني در نقاط مختلف ايران و بررسي متون و كتيبه هاي بازمانده از دوران باستان گامي در جهت حفظ و گسترش فرهنگ وهويت اصيل ايراني بر مي داشتيم ......... به اميد آن روز.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:زبان,پهلوی, توسط فربد بیات افشاری

 

 

خداي بزرگ است اهورا مزدا كه اين زمين را آفريد كه آن آسمان را آفريد كه مردم را آفريد كه شادي مردم را آفريد كه داريوش را شاه كرد يك شاه از بسياري يك فرمان روا از بسياري .

من ، داريوش ، شاه بزرگ شاه شاهان شاه كشورهايي شامل همه گونه مردم شاه در اين زمين بزرگ دور و دراز پسر ويشتاسپ،هخامنشي ، پارسي ، پسر پارسي ، آريايي ، داراي نژاد آريايي .

داريوش شاه گويد : به خواست اهورا مزدا اين است كشورهايي كه من جدا از پارس گرفتم ، بر آنها حكم فرماني كردم ، به من باج دادند ، آنچه از طرف من به آنها گفته شد آن را كردند . قانون من است كه آنها را كنار هم نگاه داشت .

ماد ، خوزستان ، پارت ، هرات ، بلخ ، سغد ، خوارزم ، زرنگ ، رخج ، ثثه گوش ، گندار ، هند ، سكائيه ، بابل ، آشور ، عربستان ، مصر ، ارمنستان ، كاپادوكيه ، سارد ، يونان ، ليبي ، حبشه ، مك و كارئي .

داريوش شاه گويد : اهورا مزدا چون اين زمين را آشفته ديد پس از آن،آن را به من ارزاني فرمود . من را شاه كرد ، من شاه هستم ، به خواست اهورا مزدا من آن را در جاي خودش نشاندم . آنچه من به آنها گفتم چنان كه ميل من بود آن را كردند .

اگر مي خواهي بداني كه چند بود آن كشورهايي كه داريوش شاه داشت پيكرها را ببين كه تخت را مي برند . آن گاه خواهي دانست ، آن گاه به تو معلوم خواهد شد كه نيزه مرد پارسي تا دورها رفته است .

داريوش شاه گويد آن چه كرده شد به خواست اهورا مزدا بود . اهورا مزدا من را ياري كرد تا هنگامي كه كار را بكردم . اهورا مزدا من و خاندان سلطنتي و اين كشور را از زيان محفوظ دارد . اين را من از اهورا مزدا در خواست مي كنم ، اين را اهورا مزدا به من بدهاد .

خداي بزرگ است اهورا مزدا كه اين شكوهي را كه ديده مي شود آفريده كه شادي مردم را آفريده كه خرد و فعاليت را بر داريوش شاه فرو فرستاده است .

داريوش شاه گويد به خواست اهورا مزدا چنان كسي هستم كه راستي را دوست هستم بدي را دوست نيستم . نه مرا ميل است كه شخص ضعيف از طرف توانا به او بدي كرده شود و نه مرا ميل است كه شخص توانايي از طرف ضعيف به او بدي كرده شود .

آنچه راست است آن ميل من است . دروغگو را دوست نيستم ، تند خو نيستم . آن چيزهايي را كه هنگام خشم بر من وارد مي شود سخت با اراده نگاه مي دارم .

سخت بر هوس خودفرمان روا هستم . كسي كه همكاري مي كند او را به جاي همكاري اش پاداش مي دهم آن كه زيان مي رساند او را به جاي زيان اش كيفر مي دهم . نه مرا ميل است كه كسي زيان برساند و نه آن كه اگر زيان رساند كيفر نبيند.

كسي آنچه بر عليه كسي بگويد آن مرا باور نيايد تا هنگامي كه سوگند هر دو را نشنوم .كسي آنچه برابر قوايش كند يا به جا آورد خوشنود هستم و ميلم نسبت به او بسيار است و نيك خرسند هستم .

اين در واقع فعاليت من است . چون كه تن من توانايي دارد در نبرد هم آورد خوبي هستم،ورزيده هستم چه با هر دو دست چه با هر دو پا هنگام سواري خوب سواري هستم هنگام كشيدن كمان چه پياده چه سواره خوب كمان كشي هستم . هنگام نيزه زني چه پياده و چه سواره خوب نيزه زني هستم .

هنرهايي كه اهورا مزدا بر من فرو فرستاد  توانستم آنها را به كار برم به خواست اهورا مزدا آنچه به وسيله من كرده شد با اين هنرهايي كه اهورا مزدا بر من فرستاد  كردم .

اي مردم آگاه باشيد كه من چه جور آدمي هستم و هنرمندي هايم از چه نوع و برتري ام از چه نوع مي باشد . آنچه به گوش شما رسيد برايتان دروغ ننمايد آنچه را كه به شمادستور داده شد بشنويد .اي مردم آنچه به وسيله من كرده شد به شما دروغ نمايانده نشود . آنچه را نوشته شده بنگريد .فرمانها از طرف شما نا فرماني نشود كسي نا آزموده نشود اي مردم شاه ناچار نشود كه كيفر دهد .

ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:داریوش, توسط فربد بیات افشاری

 

وصیت نامه کوروش هخامنشی

 

       ای پروردگار بزرگ ، خداوند نیاکان من ، ای آفتاب و ای خدایان این قربانیها را از من بپذیرید و سپاس و نیایش مرا نیز در ازای عنایاتی که نسبت به من فرموده و در همه زندگانیم به وسیله علایم آسمانی ، نوای پرندگان و ندای انسان ارشادم کرده اید که چه باید بکنم و از چه کارها احتراز نمایم .به خصوص قدر شناسی بی حد و قیاس دارم که هیچ گاه مرا از یاری و حمایت خود محروم نداشته اید و هرگز حتی در حین نهایت کامیابی باز مقهور غرور نشده ام . اکنون از درگاه متعال شما در خواست دارم زندگی فرزندانم ، زن ، دوستانم و وطنم را قرین نیکی و سعادت بدارید و مرگ مرا هم مانند زندگانیم توام با عزت و افتخار .

 

       پسران من و شما ای دوستانم ، پایان عمر من فرا رسیده است . من این حالت درگذشت را بنا بر آثار و قراینی درک می کنم . وقتی که از میان شما رفتم باید به وسیله گفتار و عمل نشان دهید که مرد سعیدی بوده ام .هنگامی که کودک بودم و باز در اوان جنوانی و روزگار سالخوردگی از نعمتها و خوشیهای هر یک از آن مراحل نیک برخوردار شده ام ، با مرور زمان بر قدرتم پیوسته افزوده شده است اما در زمان کهولت نا توان تر از عهد جوانی نبوده ام و به خاطر ندارم اقدام به کاری کرده باشم و یا چیزی طلب نموده باشم ولی کامیاب نشده باشم .به علاوه دوستانم را به وسیله نیکیها بهره مند و خوشبخت و دشمنان خود را خوار و زبون کرده ام و این سرزمین نیاکان خویش را که پیش از من نام و نشانی در آسیا نداشت به اوج ترقی و تعالی رسانیده ام و حتی یکی از کشورهای مسخر خویش را از دست نداده ام . در سراسر زندگی به آنچه خواسته ام رسیده ام و همواره نگران که مبادا به شکستی دچار آیم یا خبر نکبت باری بشنوم و همین بیم و نگرانی مانع از آن شد که به شیوه سبک سران زیاده از خود راضی و غره شوم . اینک که از میان شما می روم پسرانم را باز می گذارم ،همان فرزندانی که هدیه خدائی اند . وطن خود و دوستانم را سرفراز می گذارم و می گذرم . شکی نیست که همگان مرا خوش بخت خواهند پنداشت و یاد مرا ارجمند و گرامی خواهند داشت . اکنون باید دستوراتی راجع به کشورم و دستگاه پادشاهی خویش بدهم تا پس از درگذشتم میان شما اختلافی پیش نیاید . ای پسرانم ، من هر دو شما را یکسان دوست دارم . اما فرزند ارشدم را که بر اثر عمر طولانی تر تجربیات بیشتری دارد رهبر جرگه آزاد مردان و راهنمای کار و عمل بر می گزینم . خودم نیز در وطنم که خانه عزیز همه ماست به همین گونه بار آمده ام که در قبال بزرگتران ، برادران و هم وطنانم در شهر یا جلسات و یا در حین مذاکرات گذشت و مدارا نمایم . هر دو شما را هم به همین سان پرورش داده ام که نسبت به بزرگتران خود احترام نمایید و دیگران که از شما جوان ترند شرط و ادب و احترام را رعایت نمایند . اینها موازین و قواعدی است که به دست شما می سپارم و آن حاصل تجربه های زندگی و موافق با عادات و رسوم ملی و جزو آیین ماست .

 

       ای کمبوجیه ، پادشاهی توراست و این عین مشیت خداوندی است و تا آنجا نیز که به خودم مربوط است و به تو ای تانا اوکسار ( بردیا )حکومت خطه های ماد ، ارمنستان و کادوسیان را می سپارم . هر چند که پهناوری حصه برادر ارشدت بیشتر است و او عنوان شاهی نیز دارد تو با یان سه قطعه سهم خویش به عقیده من خوشی بیشتری خواهی داشت و گمان نمی کنم که از اسباب کامیابی و رفاه چیزی کم و کسر داشته باشی . آنچه دل و جان آدمی را وجد و جلا می بخشد در اختیار توست اما به آنچه دور از اختیار و دسترسی است ولع نمودن و غم گرفتاریهای بسیار داشتن ، از رشک کامیابیهای من دمی نیاسودن ، در راه دیگران چاه کندن و یا خود در دام بلا افتادن ، اینها نصیب و بار برادر تاج دار توست و موانعی است که مجال و فراغتی برای آسایش او باقی نخواهد گذاشت و تو ای کمبوجیه خود بهتر می دانی و گفتن من لزومی ندارد که آنچه تخت و تاجت را حفظ کند این عصای شاهی من نیست بلکه وجود یاران صدیق و وفا دار است . صداقت آنها نگهبان حقیقی تو وو مایه اقتداری است که هیچگاه بی هوده نخواهد بود . ولی همیشه در این اندیشه باش که درستی و وفا مانند علف صحرا به خودی خود رشد و نما ندارد ، زیرا اگر نهادی بود در همه افراد یکسان مشاهده می گردید . چنان که خاصیت تمام مواد طبیعی نسبت به همه افراد بشر مساوی است . هر رهبری باید پیروانی صدیق برای خود فراهم سازد و این منظور با تهدید و زور حاصل شدنی نیست بلکه لازمه آن احسان و مهربانی است .خداوند رشته محکم برادری را استوار فرموده است که اثرات و نتایج بی شمار دارد . شما نیز رفتار خود را بر این قاعده آسمانی نهاده آن را وسیله مهر ورزی متقابل قرار دهید . هر گاه چنین کنید هیچ قدرتی دیگر بر نیروی دو برادر چیرگی نخواهد یافت . آن کسی که در فکر برادر است به خویش نیکی می رساند . چه کس دیگری به قدر برادر خواستار بزرگی و سربلندی برادر است ؟ و چه کسی به وسیله ای دیگر مگر اقتدار برادر مصون از خطر ؟ ای تانا اوکسار مبادا هیچ کس بهتر و بیشتر از تو نسبت به برادرت اطاعت نماید و در حمایت وی از تو کوشا تر باشد . برکات قدرت او و یا ادبار و بدبختی او زودتر از هر کس به تو خواهد رسید . پس خودت انصاف بده که در ازای کمترین محبت از کدام ناحیه خیر و خوشی بیشتری انتظار توانی داشت و در مقابل مدد و حمایت خودت یاری و حمایت بیشتر ؟ آیا سخت تر از سردی و برودت بین دو برادر چیزی هست ؟ کدام قدر و احترامی گرامی تر از احترام متقابل دو برادر می شود ؟ ای کمبوجیه تو نیز بدان که فقط برادری که در قلب برادر کانون محبتی دارد از مکر و فسون مردم زمانه مصون خواهد بود . ای هر دو فرزندم شما را به خدایان اجداد خویش سوگند می دهم که اگر به خوشنودی خاطرم علاقه دارید با هم خوب باشید و خیال نکنید چون از میان شما بروم پاک نیست و نابود شده ام . شما با دیدگان ظاهری خود هیچگاه روحم را ندیده اید اما همواره شاهد اثراتش بوده اید . ایا ندیده اید که روح مقتولان چه اتشی در جان جنایت کاران می افکند و شراره انتقام چه طوفانی در وجود تبهکاران بر می انگیزد ؟ آیا خیال می کنید اگر آدمیان می دانسته اند که ارواح آنها هیچگونه قدرتی ندارد باز احترام و ستایش مردگان دوام می یافت ؟

 

       ای فرزندانم بدانید که هستی روح انسان فقط تا وقتی نیست که در این تن فانی است و تا از بدن رفت ، نابود می شود . نه ، به عقیده من تا موقعی که روح در کالبد ماست مایه زندگی تن است و این تصور به نظر من دور از امکان که با جدایی از بدن بی جان ، روح نیست و نابود می گردد . برعکس پس از رهایی از تن که سرانجام پاک و منزه و از بندها آزاد می شود به عالی ترین مدارج عضم و تعالی خواهد رسید . وقتی که بدن ما به حالت انحلال افتاد هر یک از اجزای ترکیبی آن به عنصر اصلی خود باز می گردد . در هر حال خواه روح فانی شود یا باقی بماند ، باز دیدنی نیست . ملاحظه کنید این دو عامل توامان کامل ، یعنی مرگ و خواب چه شباهت عظیمی با هم دارند . در خواب است که روح انسان حد اعلای جنبه ملکوتی خود را باز می یابد و آنچه را که شدنی است و در پیش است در می یابد زیرا که در حالت خواب بیش از هر موقع دیگر روح آزاد است . پس اگر آنچه می گویم حقیقت باشد و روح فقط از بدن جدا و آزاد می شود بر شما است که در تکریم و نیایش روح من بکوشید و به آنچه اندرز می دهم رفتار کنید و اگر هم چنین نباشد و هستی روح به بقای تن بسته باشد و فانی می شود ، خداوند همواره جاودانی است و بر همه امور عالم ناظر و قادر متعال و نگهبان نظم کرداری جهان است و عظمت و خیر او به وهم و خیال در نیاید .

 

       ای فرزندان ، پس از خدا بترسید و هرگز در پندار و گفتار و رفتار به راه گناه نروید .بعد از پروردگار ، انتظارم از شما این است که به افراد بشر که در نتیجه زاد و ولد جاودانی هستند احترام بگذارید ، زیرا که خدایان شما را در ظلمت مستور نمی دارند بلکه کردار شما در انظار نیک هویدا است . هر گاه اعمال شما قرین نیکی و داد باشد نفوذ و قدرت شما درخشان خواهد نمود ، اما اگر در صدد صدمه و آزار یکدیگر برآیید اعتماد همگان از شما سلب خواهد شد ، چون تا معلوم شود که نسبت به کسی که بیش از همه باید احترام و محبت ورزید اندیشه آزار دارید ، هیچ کس اگر خود نیز مایل باشد باز به شما اطمینان نخواهد داشت .پس اگر سخنانم به اندازه کافی خوش اثر و نافذ باشد و به رعایت وظایف خود نسبت به یکدیگر آشنا می شوید چه بهتر و گرنه تاریخ که بهترین مربی است به شما درس عبرت خواهد داد . زیرا که والدین همواره درباره فرزندان خویش علاقه دارند و برادران نسبت به یکدیگر . اما مواردی هم بر خلاف این قاعده طبیعی پیش آمده است . از این رو خود درست بنگرید که کدام راه نتیجه بهتری داشته است و ار آن پیروی کنید که عین صلاح و رستگاری است .

      

       وقتی که از دنیا رفتم بدنم را در تابوت زر یا نقره و یا هر گونه حفاظ دیگری نگذارید ، بلکه هر چه زودتر دفن کنید و چه بهتر که در آغوش خاک که مادر همه نعمتهای نیک و نازنین است و نگهبان چیزهای خوب و سودمند ، آرام گیرم . من در همه عمر خود خواستار خیر و صلاح آدمیان بوده ام و بس نیکو است که در دل خاک که ولی نعمت بشر است بمانم . ایرانیان و یارانم را بر مزارم فرا آورید تا شریک آسودگی و سعادتم باشند و تهنیتم گویند که سرانجام ، رستگار از دنیا رفته ام و دیگر بار غصه و ادبار ندارم . خواه من با خدایان قرین شوم و یا نا کام به همه آنها که هنگام دفن جنازه ام حضور دارند ، پیش از فرا رفتن به خاطر وجودی که سعادتمند زیسته است بخششها کنید و این آخرین حرفم را نیز در خاطر یسپارید : « اگر بخواهید دشمنان خود را خوار کنید ، با دوستان خویش خوبی کنید »

ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:وصیت,نامه,کوروش, توسط فربد بیات افشاری

عاشورا روز دهم ماه محرم است. شهرت این روز نزد شیعیان به دلیل وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که با گاه‌شماری هجری خورشیدی این روز مطابق است با ۲۱ مهر ۵۹
 

در این روز امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا در جنگ با لشکر یزید به شهادت رسیدند و مسلمانان در آن روز سوگواری می‌کنند.

سابقهٔ سوگواری و برپایی عزاداری برای حسین بن علی (ع) به اولین روزهای بعد از عاشورا، در محرم سال ۶۱ هجری می‌رسد.

اولین مراسم سوگواری را حضرت زینب (س) در مسجد کوفه بر امام حسین (ع) برگزار کرد. قبل از آن در کنار اجساد شهدا در کربلا برگزار شد.

روز دهم محرم، روز شهادت سالار شهیدان و فرزندان و اصحاب او در کربلا است. عاشورا در تاریخ جاهلیت عرب، از روزهای عید رسمی و ملی بوده و در آن روزگار، در چنین روزی روزه می‌گرفتند، روز جشن ملی مفاخره و شادمانی بوده است و در چنین روزی لباس‌های فاخر می پوشیدند و چراغانی و خضاب می‌کردند.

در جاهلیت، این روز را روزه می‌گرفتند. در اسلام، با تشریع روزه رمضان، آن روزه نسخ شد.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:عاشورا, توسط فربد بیات افشاری

 

آفتاب: اینک قریب چهل روز از غروب غم فزای شهادت شقایق‌ها می‌گذرد؛ و اینک از صدای نحص شلاق خزان بر پیكر آلاله‌ها، اربعینی می‌گذرد و اسارت، سیلی، غربت، فریاد و بیدارگری سهم حاملان پیغام قاصدک های عترت و عظمت شد.

از آن روز تا امروز چهل روز در سوگ ابرمردی نشستیم كه حیات اسلام مدیون رگ‌های پاره پاره اوست. قصه سر و نیزه، قصه لب‌های خونین و قرآن، قصه سیلی و صورت گلگون كودک غمگین و تمام حقیقت هایی كه هر سال از پرده چشمان ما می گذرد را شنیده ایم.

اربعینی با دختر كوچک حسین (ع) مهر را در آغوش گرفتیم، ناله زدیم، درد دل‌ها گفتیم و شكوه‌ها روانه كردیم. اربعینی از عمق جان، فریاد یا حسین كشیدیم، بر سینه زدیم و خنده را حرام كردیم.

کربلا؛ این خارستان خشک و بی‌آب، دریای انسانیت و کمال است، اقیانوس بی کرانه‌ای است که در آن گوهر همه عظمت‌ها و خوبی‌ها به رنگ مظلومیت، یافتنی است؛ اما غواص قهار می‌طلبد. و هر کدام به فراخور حالمان از کربلا، محرم، عاشورا و اربعین، برداشتی داریم و بر اساس آن قضاوتی ....

در زیارت اربعین پیرامون فلسفه آن آمده است: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک عن الجهاله و حیره‌الظلاله: حسین علیه السلام خون قلبش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.

و شیعه همیشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سیدالشهداء علیه ‌السلام و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزادارى كوتاهى نكرده و از اینجاست كه امام حسن عسكرى ‏علیه‏‌السلام زیارت اربعین را از علایم ایمان شمرده است.

آرى، تنها زیارت اربعین سیدالشهداء علیه‏ السلام است كه مؤمن خالص را از دیگران تمیز مى‏دهد، و دوستان اهل بیت‏ علیهم‏ السلام را از غیر آنان جدا مى ‌كند. و مؤمن واقعى كسى است كه نگذارد آثار نهضت‏ حسین ‏علیه‏ السلام فراموش شود و در قدردانى و شركت در هدف آن حضرت كوتاهى نورزد.

پیروان و دوستان امام حسین ‏علیه‏ السلام امیدوارند تا از این طریق مشمول این حدیث نبوى شوند كه جابر بن عبدالله انصارى - از صحابه رسول خداصلى الله علیه و آله و سلم و نخستین زائر قبر حضرت ابا‏‌عبدالله در اولین اربعین سیدالشهداء روایت كرده است: «كسى كه قومى را دوست دارد با آنها محشور مى ‌شود و كسى كه عمل قومى را دوست دارد با ایشان شریک مى‌‏باشد».
 
دل‌هایمان بی‌تاب سالار شهیدان، و چشمانمان بر مظلومانه ترین شهادت تاریخ همواره درخشان و بارانی باد.
ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:اربعین, توسط فربد بیات افشاری