دانستنیها

 

ابر رايانه چيست؟

ابر رايانه، رايانه‌ايست که به لحاظ سرعت محاسباتي جزو قدرتمندترين ماشين‌هاي زمان خود باشد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "پيشرفت" به نشاني http://ha123sd.persianblog.com مطلبي در خصوص ابر رايانه‌ها نقل شده است كه در ادامه مي‌خوانيد: ابر رايانه‌ها امروزه جزو ضروري ترين ابزار در برخي از تحقيقات به شمار مي‌آيند. به عنوان مثال در کاربردهايي مثل تحليل داده‌هاي يک سازمان اطلاعاتي و يا پيشبيني وضع هوا و مدلسازي تغييرات جوي، حجم اطلاعات آنقدر زياد است که بدون استفاده از ابر رايانه يا کار مورد نظر انجام پذير نيست و يا زمان لازم براي انجام ان انقدر طولاني است که نتايج بدست امده ديگر مفيد نخواهند بود.

به طور کلي کاربردهاي ديگر ابررايانه‌ها عبارتند از: پيش‌بيني نقطه‌ي ورود گردباد به خشکي، پيش‌بيني تاثيرات زلزله، مدل‌سازي مولکولي، شبيه سازي فيزيکي مانند شبيه سازي وضعيت هواپيما در تونل باد، شبيه سازي انفجارات هسته‌اي، تحقيقات در زمينه همجوشي هسته‌اي و کشف رمز نوشته‌هاي سري.

با توجه به کاربردهاي بالا مي‌توان حدس زد که مراکز نظامي و تحقيقاتي کلان مشتري اصلي ابر رايانه‌ها هستند....


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:ابر رایانه, توسط فربد بیات افشاری

 

فراری (به ایتالیایی: Ferrari) یک کارخانه سازنده خودرو ایتالیا است.اين کمپانی تحت مالکيت کمپانی فيات ميباشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح «ابَرخودرو»[۱] هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند.

سریعترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

اين كمپاني توسط انزو فراري پايه گذاري شد و در مسابقات اتومبيل راني شركت مي نمود فراري معروف به اسب رام نشدني ايتاليايي ها معروف است. داشتن يكي از آنها آرزوي خيلي ها مي باشد. این کمپانی در مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک هم بسیار معروف است و خودروهای مخصوص فورمول یک هم تولید می کند.

مدل‌های فراری

فراری آمریکا

فراری دایتونا

فراری ۳۳۰

فراری ۳۲۸

فراری ۴۵۸ ایتالیا

فراری 599

فراری کالیفرنیا

فراری انزو

فراری 612

فراری 250GTO

فراری اف۴۳۰

فراری F-360

فراری تستروزا

فراری fxx(سریع ترین فراری)

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:فراری, توسط فربد بیات افشاری

 

چرا فست ‌فود این ‌قدر مغضوب است؟

 

خیلی از كارشناسان بهداشت و سلامت در سراسر دنیا به مقابله با فست ‌فود برخاسته‌اند و دعاوی حقوقی زیادی صورت می ‌گیرد كه یك طرف آن صاحبان صنایع فست ‌فود قرار دارند. اما چرا فست ‌فود این ‌قدر مغضوب است؟

این سوال، جواب‌های زیادی می ‌تواند داشته باشد.

ساندویچ همبرگر با سس گوجه فرنگی

برای حفظ و نگهداری دراز ‌مدت غذاهای حاضری و خوش‌طعم كردن آنها، از افزودنی‌های متعددی استفاده می ‌شود. این افزودنی‌ها به همراه دیگر فرآیندهایی كه روی غذا انجام می‌ شود، موجب از دست رفتن بخش زیادی از ارزش غذایی فست ‌فود می شود. از طرف دیگر، كارشناسان معتقدند كه گسترش فست‌ فود یعنی گسترش چاقی. چاقی هم یعنی افزایش بیماری‌های قلبی‌-عروقی، دیابت،‌ ‌سرطان روده، سرطان معده،‌ ‌سرطان سینه، آرتروز، فشار خون بالا، نازایی و ... .

چندی پیش محققان آمریكایی هشدار دادند كه سكونت در نزدیكی رستوران‌های فست فود برابر است با كوتاهی عمر. این محققان كه پژوهش خود را در شهر شیكاگو متمركز كرده بودند، پس از انجام یك سری مطالعات روی شیوه ی تغذیه ی مردم این شهر‌ ‌دریافتند، شهروندانی كه در نزدیكی رستوران‌های فست‌ ‌فود زندگی می ‌كنند و كمتر به خواربار فروشی‌ها و سوپر ماركت‌های حاوی مواد غذایی متنوع دسترسی دارند، عمرشان كوتاه‌تر می ‌شود و اغلب دچار مرگ‌ ‌زود هنگام می‌ گردند. این گزارش نشان داد كه این افراد بیشتر در اثر ابتلاء به بیماری‌هایی چون دیابت، سرطان و‌ ‌بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می ‌دهند. افرادی كه در نزدیكی این قبیل رستوران‌ها‌ ‌زندگی می‌ كنند، بیشتر از دیگران با مشكل چاقی، اضافه وزن و افزایش فشار خون مواجه هستند.

به عبارت دیگر، هر چه تنوع غذایی افراد یك جامعه كمتر شود، دسترسی به مواد غذایی گوناگون مورد نیاز بدن هم كمتر می ‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن و نیز مرگ ‌و‌ میر زودرس در میان مردم آن جامعه به دلیل داشتن رژیم غذایی نامطلوب، افزایش پیدا می‌ كند.

كارشناسان حوزه ی سلامت، دلایل متعدد دیگری نیز برای وحشت از فست ‌فود دارند:

1) بیشتر غذاهای حاضر در منوی این رستوران‌ها از نظر محتوای كالری، چربی، قند و نمك بسیار بالاتر از حد استاندارد و بهداشتی است. به عبارت دیگر، اكثر این غذاها برای سلامت انسان مضر است، او را چاق می ‌كند، و شانس ابتلاء به دیابت و حمله قلبی را به شدت افزایش می ‌دهد.

2) بیشتر غذاهایی كه در این رستوران‌ها عرضه می ‌شود، به شكل سرخ ‌شده است و بدتر از آن، اینكه برای سرخ ‌كردن این غذاها از روغن‌های نباتی جامد استفاده می ‌كنند. درصد اسیدهای چرب اشباع و ایزومرهای ترانس در این روغن‌ها بالاست. كارشناسان به اسیدهای چرب ترانس می‌ گویند چربی قاتل (Killer Fat). این چربی، همان چربی‌ای است كه در دیواره ی سرخرگ‌ها رسوب كرده و آنها را مسدود می ‌كند. 

3) وعده‌های غذایی فست‌ فود از نظر اندازه می ‌تواند بسیار بزرگ ‌تر از یك وعده ی غذای خانگی باشد. به علاوه، انرژی موجود در آن، بسیار بیشتر از یك وعده غذای خانگی در همان حجم است.

4) نوع تبلیغات و بازاریابی آنها فریبنده است و كودكان را دچار عادات غذایی ناسالم می ‌كند. استفاده ی زیاد از طعم‌ دهنده‌ها، روغن‌های اشباع، مواد قندی و نمك، طعم خوشمزه‌ای به این نوع غذاها می ‌دهد و ذائقه ی بچه‌ها و حتی بزرگسالان را گمراه می كند و آنها را به سمت مصرف هر چه بیشتر سوق می ‌دهد.

5) بسته ‌بندی‌های فست ‌فود متعدد است و می‌ تواند، از حیث بازیافت برای محیط زیست زیان‌آور باشد.

6) گسترش فست ‌فود، فراگیری و تنوع غذاهای بومی را كم می‌ كند. به عبارت دیگر، باعث می ‌شود افراد غذاهای سنتی خودشان را فراموش كنند. غذاهای سنتی بخشی از فرهنگ یك ملت است.

7) مصرف گسترده ی فست ‌فود سبب می ‌شود، میزها و سفره‌های غذا در خانواده‌ها به فراموشی سپرده شود و فرصت دور هم جمع‌‌ شدن از خانواده‌ها گرفته ‌شود.

8) بسیاری از رستوران‌های فست‌ فود به شكل زنجیره‌ای اداره می ‌شوند. این امر می‌ تواند فرصت اشتغال را از كاسبان و فروشندگان خرده‌پا بگیرد.

9) در بسیاری از رستوران‌های فست فود با توجه به ازدحام مشتری و تعدد سفارش‌ها، نظافت به شكل تمام و كمال رعایت نمی ‌شود.

بررسی 1000 شعبه از 10 تا از بهترین رستوران‌های زنجیره‌ای فست‌ فود در 38 ایالت آمریكا نشان داد كه تنها تعداد كمی از آنها نظافت را در حد مطلوب رعایت می‌كنند. در بیش از 60 درصد این رستوران‌ها، كاركنان پیش از آغاز به كار، دست‌های خود را نمی شستند و از دستكش استفاده نمی‌ كردند.

ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:فست فود, توسط فربد بیات افشاری

استفاده نادرست از "كيبورد" و "ماوس" كامپيوتر موجب بروز عارضه ي موسوم به "سندرم تونل كارپال" ميشود
 
 
 
 
 
 
 
اين عارضه بسيار آزار دهنده و دردناك بوده و درمان و جراحي دشواري دارد
 
 
 
 

در زير چند عكس از عمل جراحي اين عارضه و همينطور تكنيك هاي صحيح استفاده از اين دو ابزار و نيز چند نرمش ساده دست آمده اميد كه در نشر اين اطلاعات اهتمام بورزيد من از نزديك درگيري و مبارزه ي سخت يكي از عزيزانم با اين عارضه، و
نيز آثار بد شكل انجام اين جراحي را روي دست يكي از همكارانم ديده ام
 
با تشكر از دوست عزيزي كه اين ايميل رو براي من فرستاد
 
 


cid:1.2481406672@web110007.mail.gq1.yahoo.com
cid:2.2481406672@web110007.mail.gq1.yahoo.com
 
cid:3.2481406672@web110007.mail.gq1.yahoo.com
 
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

طبق آخرین یافته موسسه پزشکی آمریکا نوع سرطان جدید پوستی کشف شده است که عامل محرک و ایجاد کننده آن توسط اکسید نیترو سیلور ایجاد می شود
هنگامیکه کارتهای شارژ تلفن همراه را خریداری میکنید، قسمتی را که باید با ناخن بخراشید محتوی این ماده بوده که سرطان زا اعلام شده است
لطفا خراشیدن را با پوست انگشتان یا ناخن انجام ندهید

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:هشدار, توسط فربد بیات افشاری

 

از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود. اما خمیردندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان های ما دارد. می توان باعث تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر بشود.
 

 
 
 
01) تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ، زخم ها و تاول ها. ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد. همچنین با خشک کردن زخم ها و تاول ها باعث درمان سریع تر آنها می شود. در ادامه 14 استفاده دیگر را خواهید خواند …
 
 
 
02) کم کردن سوزش سوختگی: در سوختگی های جزئی خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده باشد. بلافاصله بعد از سوختگی آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و به صورت موقت تسکین دهنده خواهد بود.
 

 
 
 
03) کاهش اندازه لکه صورت: می خواهید به بهبود زخم ها و لکه ها سرعت ببخشید؟ قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.
 
 
 
04) پاک کردن ناخن ها: دندان های ما از مینا ساخته شده اند و خمیر دندان برای آنها خوب است پس به همین دلیل خمیردندان برای ناخن ها هم خوب خواهند بود. برای ناخن های پاک تر و محکم تر به سادگی ناخن های خود را با مسواک و خمیردندان بشویید.
 
 
 
05) حفظ کردن حالت مو : خمیر دندان ژلی حاوی همان محلول پلیمر است که بسیاری از ژل های مو از آن ساخته شده اند. پس اگر شما از ژل مو استفاده میکنید خمیر دندان ژلی هم می تواند جایگزینی برای آن باشد.
 
 
 
06) کاهش بوی بد : سیر، ماهی، پیاز و خیلی مواد غذایی دیگر می توانند در سلول های پوست ما نفوذ و باعث ایجاد بوی بد در آن شود. کمی مالش انگشتان با خمیردندان بوی بد را از بین خواهد برد.
 
 
 
07) حذف لکه ها : خمیر دندان می تواند لکه ها را در لباس و فرش ناپدید کند. در لباس با کمی خمیردندان لباس را مالش دهید و سپس به صورت معمول با آب بشویید و در مورد فرش با کمی خمیردندان و برس روی محل لکه بکشید و بلافاصله با آب بشویید.
 
 
 
08) خمیردندان یک تمیزکننده عالی برای کفش های کثیف و همچنین برای بهبود خراش چرم کفش است. در اینجا هم با یک برس خمیردندان را به طور مستقیم به قسمت کثیف یا خراشیده بکشید.
 
 
 
09) برای پاک کردن نقش های کشیده شده با مداد توسط کودکان بر روی دیوارها باز هم خمیردندان می تواند یک پاک کننده عالی باشد.
 
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:خمیر,دندان,فواید,15, توسط فربد بیات افشاری

 

 يكي از زورگيران معروف تهران در حال ارتکاب جرم   
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:زورگیر,بچه,زور,جرم, توسط فربد بیات افشاری

 

انتهای این جاده های پیر

آه از این جاده های بی انتها
آه از این همه راه های بی پایان
با من بگو که 
در انتهای این جاده های پیر
چه کسی در انتظار ماست!؟!؟
.
.
.
.
.
.
.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:جاده,بی انتها,بی,جاده بی انتها,انتها,اردک,سلام,سلام چطوری, توسط فربد بیات افشاری

ابتدا يك ماشين حساب آماده كنيد تا با هم پيش رويم.ماشين حساب موبايل هم مي شود.
1.هفت رقم شماره ي تلفن خود را در نظربگيريد.
2.حالا سه رقم اول آن را وارد ماشين حساب كنيد.يعني اگر تلفن شما 1234567 باشد 123 را در ماشين حساب وارد كنيد.
3.حالا اين سه رقم را در 80 ضرب كنيد و حاصل را با 1 جمع كنيد.
4.عدد به دست آمده را در 250 ضرب كنيد.
5.حالا چهار رقم پاياني تلفن خود رابا عدد به دست آمده جمع كنيد. يك بار ديگر چهار رقم پاياني شماره ي خود را با آن جمع كنيد.
6.عدد 250 را از حاصل به دست آمده كم كنيد.
7.حالا حاصل را تقسيم بر 2 كنيد.
حالا اين شماره براي شما آشنا نيست؟

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط فربد بیات افشاری

واقعيت اين است که خرماها کالري بيشتري نسبت به اغلب ميوه‌ها دارند، اما خوشبختانه با وجود شيريني در اين ميوه و کالري بالاي آن مصرف مقدار مناسب از آن سبب افزايش وزن نمي‌شود.

در حقيقت اکثر انواع خرماها سديم و کلسترول و چربي ندارند و به همين دليل مصرف آن عارضه چنداني به وجود نمي‌آورد.

 
گونه‌هاي خرما

خرماي ايراني گونه‌هاي متعددي دارد که مصارف هر کدام از آن‌ها متفاوت است. گونه‌هايي مانند مهتري، سلاني، شهمران، کلوته و... که در ميان اين گونه‌ها شايد نام مضافتي براي شما از همه آشناتر باشد، گونه‌اي از خرما که به شکل رطب در بازارهاي داخلي و خارجي با طعمي بسيار دلچسب به فروش مي‌رسد.

 
ارزش غذايي

خرما سرشار از فيبرهاست. هر 10 عدد خرما حدود 234 کالري دارد و وجود کلسيم و ويتامين B6 و سديم، آهن، پتاسيم و پروتئين، آن را به يک منبع غني ويتامين‌ها و مواد معدني لازم براي انسان تبديل کرده است.

به ياد داشته باشيد که خرما به علت داشتن قند زياد که بخش بيشتر ن قند ساده است، در صورت مصرف زياد و با افزايش انرژي مصرفي ممکن است باعث چاقي شما شود.

ترکيبات خرما

ترکيبات شيميايي خرما شامل ساکاروز 25 درصد، گلوکز 50 درصد، مواد آلبومينوئيدي، آب و پکتين است. خرما ويتامين‌هايي مانند A، B، C، E و مقاديري املاح معدني دارد.                      

ترکيب آن در صد گرم ميوه تازه، شامل 163 کالري انرژي، 9/0 گرم پروتئين، 3/0 گرم چربي، 38 گرم گلوسيد، 30 ميلي‌گرم فسفر، 3/1 ميلي‌گرم آهن، 51 ميلي‌گرم کلسيم و 10 ميلي‌گرم ويتامين C است.

به علاوه ميوه خشک، 300 کالري انرژي، 2 گرم پروتئين، 6/0 گرم چربي، 60 ميلي‌گرم گوگرد، 50 ميلي‌گرم فسفر، 650 ميلي‌گرم پتاسيم، 65 ميلي‌گرم منيزيم، 70 ميلي‌گرم کلسيم، 2 ميلي‌گرم آهن، 2/2 ميلي‌گرم نياسين و مقدار کمي سديم دارد.
خرما

خرما در هرم غذايي

البته توجه داشته باشيد که اين مقادير ممکن است در گونه‌هاي متعدد کمي با هم تفاوت داشته باشند، اما آنچه مسلم است، اين که خرما از ارزش غذايي خوبي برخوردار است. همان‌طور که گفته شد، خرما را بايد در هرم مواد غذايي، ميوه به حساب آورد.

با توجه به اندازه، هر واحد آن شامل دو تا سه عدد خرما است که شما آنچه که بر اساس نياز روزانه دو تا سه واحد ميوه مي‌خوريد، مي‌توانيد اين تعداد را به جاي يکي از اين واحدهاي ميوه استفاده کنيد.

به ياد داشته باشيد که خرما به علت داشتن قند زياد که بخش بيشتر آن قند ساده است، در صورت مصرف زياد و با افزايش انرژي مصرفي ممکن است باعث چاقي شما شود.

افراد ديابتي يا کساني که سابقه ديابت در خانواده آن‌ها وجود دارد، بايد تعادل را در مصرف خرما حفظ کنند.
 
خرماي رسيده

بخش کمي از گونه‌هاي خرما پيش از رسيدن کامل و در مرحله کال برداشت مي‌شوند. اين خرماها با توجه به گونه، زرد يا قرمز هستند. اما به دليل مقدار زياد تانن، مصرف‌کنندگان طعم گس آن را احساس خواهند کرد.

بيشتر خرماها زماني که کاملاً رسيده شده‌اند در مرحله رطب يا تمر، برداشت مي‌شوند. در اين زمان مقدار قند خرما به حداکثر ميزان خود رسيده و رطوبت و محتواي تانن آن کمتر شده و از نظر بافت، نرم‌تر از خرماي نرسيده است.

 
کيفيت خرما

اندازه ميوه، رنگ، بافت، نظافت و بدون نقص بودن ميوه از ضايعاتي مانند سوختگي، کرم خوردگي، شکرک زدن در سطح ميوه و ترش شدن و ميکروارگانيسم‌هاي فاسد کننده از شاخص‌هاي ظاهري خوب بودن خرما هستند.

شاخص ديگر، ميزان شيريني است. ساکاروز قند اصلي بعضي از گونه‌هاست. در حالي که قند کمتر در بعضي ديگر از گونه‌ها ديده مي‌شود. کل قند موجود در خرماي خوب بايد 50 درصد در خرماي تازه و 75 درصد در خرماي خشک باشد.
 
ترش شدن

تخمير ميکروبي سبب ترش شدن خرمايي مي‌شود که بيشتر از 25 درصد رطوبت دارند.

در صورت نگهداري خرما در دماي صفر درجه سانتي‌گراد، مي‌توان آن را به مدت  6 تا 12 ماه نگهداري کرد و در صورت نگهداري در کابينت منزل يک ماه بيشتر قابل استفاده نيستند

شکرک زدن

کريستال شدن قند خرما زير پوست و در گوشت آن در گونه‌هاي نرم آن ديده مي‌شود. با اين که شکرک زدن بر طعم خرما تأثيري ندارد اما بافت و ظاهر آن را تغيير مي‌دهد. براي جلوگيري از شکرک زدن، بايد خرما را در درجه حرارت مناسب نگهداري کرد.

 
فساد ميکروبي

فساد ميکروبي در نتيجه آلوده شدن به مخمرها، کپک‌ها يا باکتري‌ها اتفاق مي‌افتد. اين ميکروارگانيسم‌ها با تبديل قند خرما به اسيد استيک، موجب به وجود آمدن بوي سرکه در آن مي‌شوند. براي جلوگيري از اين فساد، خرما بايد تا رطوبت 20 درصدي خشک شود، در دماي پيشنهاد شده انبار شود و بهداشت در مراحل گوناگون کاشت و داشت و برداشت تا بسته‌بندي رعايت شود.

 
کرم خوردگي

ممکن است در مراحل مختلف برداشت و يا هنگام نگهداري خرما به لارو بعضي از حشرات آلوده شود. براي پيشگيري از اين آلودگي مي‌توان آن را با مواد ضدعفوني کننده‌اي مانند متيل بروميد يا کربن دي‌اکسيد ضدعفوني و در بسته‌هاي ضد حشره نگهداري و انبار کرد.
خرما

شرايط نگهداري خرما

در صورت نگهداري خرما در دماي صفر درجه سانتي‌گراد، مي‌توان آن را به مدت 6 تا 12 ماه نگهداري کرد و در صورت نگهداري در کابينت منزل يک ماه بيشتر قابل استفاده نيستند.

چنانچه بخواهيم به مدت طولاني‌تر آن را نگهداري کنيم، بايد از فريز کردن آن استفاده کنيم.

خرماهاي خشک معمولاً تا يک سال در يخچال نگهداري مي‌شوند. اگر خرما خشک شد با ريختن کمي آب گرم و يا حتي آب ميوه شکل بهتري به خود مي‌گيرد.

عوامل آنزيمي و غير آنزيمي مي‌توانند موجب تيره شدن خرما شوند. اين مسئله با زياد شدن دما و رطوبت، افزايش پيدا مي‌کند. براي غير فعال کردن عوامل آنزيمي بايد غلظت اکسيژن را در محيط کم کرد.

 
خريد خرما

اکثر سوپرمارکت‌ها خرماهاي تازه و يا خشک شده را در ليست فروش خود قرار مي‌دهند. در هر دو حال شما سعي کنيد خرمايي را انتخاب کنيد که پوست آن نازک باشد و بوي بدي نگرفته باشد و همچنين روي سطح آن اثري از دانه‌هاي شکر ديده نشود.

 
پذيرايي با خرما

خرما به خودي خود بسيار لذيذ است اما اگر قصد داريد که آن را به تنهايي جلوي ميهمانتان بگذاريد مي‌توانيد در آن بادام يا قطعات ريز گردو قرار دهيد.

به ياد داشته باشيد که اضافه کردن خرما به نان‌ها يا کيک‌ها و شيريني‌هاي خانگي نيز علاوه بر خوشمزه کردن آن‌ها خواص مفيد غذايي نيز دارد.

در ضمن با پوست کندن خرما مي‌توانيد آن را در کنار سالاد در بشقابتان قرار دهيد. کندن پوست خرما هر چقدر آن را خنک کنيد، راحت‌تر صورت مي‌گيرد. پس آن را با قطعه قطعه کردن، در کنار ديگر دسرها روي ميز بگذاريد.

 
نمايش اندازه واقعی

ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:خرما, توسط فربد بیات افشاری

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد